Forumet - 1:a april, idag får ska man luras

1:a april, idag får ska man luras

1092 0 23

Spana också in:

mrman:

Men det bästa som du någonsin stött på då?

Har inte några speciella minnen, mer än ett, så det måste väl bli det då! När det stod i lokaltidningen att konserthuset i Gävle (som ligger intill Gavleån) byggts på mark som inte klarade av bygget, och därför sakta men säkert var på väg att glida ner i ån...

Ovanligt välskrivet var det. Annars tycker jag det mesta brukar vara hemskt uppenbart.

Jooo, förresten! Minns ett annat, som jag "gick på" för att någon annan gått på det innan. [bigsmile] Det stod nämligen att Brynäs värvat en back från en Elitseriekonkurrent. En gammal back som kändes som en mycket osannolik värvning både sett i Brynäs och det andra lagets ögon. Jag läste det här 3:e april, på en sida som publicerat ett inlägg den 2:a april!

Men eftersom det verkade så sjukt fel sökte jag vidare och hittade 1:a april originalskämtet låg. Pinsamt för personen som fört vidare budskapet och publicerat inlägget 2:a april... [rolleyes]
Det ultimata aprilskämtet någonsin vi har gjort var riktat gentemot vår mormor med alzheimers. (Jag kan tillägga att hon är en sådan som tycker att man inte ska klaga och besvära, även om hon skulle ramla ner och bryta benet skulle hon inte ringa ambulans eftersom att hon inte vill "besvära".)

Vi hade köpt morötter som vi doppade i choklad och lade i en tom chokladask, vi sade att det var dyr och äkta belgisk choklad.
Nåväl, hon åt det - vi förväntade oss att hon skulle märka att det var morötter. Men nej då. Det var så gott så...

Året därpå var vår kusin på besök och var hemma hos vår mormor vid det tillfället.
Vi hade köpt fågelmat som vi doppade i choklad, denna gång sade vi att det var lyxchoklad. När vi kom till mormor och öppnade kartongen så smakade vår kusin som sade
"Men det här är ju fåg...", vi avbröt henne ganska fort. Som tur var så hade min hörselskadade mormor inte hört det.

Nu tänkte vi att, nä men vadfan nu borde hon reagera.
Men det gjorde hon inte, hon sade att det var jättegott. Vi kunde inte hålla oss för skratt.