Forumet - 100 armhävningar andra bra program? Beach 2011!!

100 armhävningar andra bra program? Beach 2011!!

685 0 18

Spana också in:

passaro:

Armhävningar, om du utför dem korrekt, tränar hela kroppen. Dessutom är detta en bra övning för att träna upp sin styrka.

Triceps, biceps, bröst främst men även lite axlar ja, nej det tränar inte nedre kroppen. Vet inte vad du gör för armhävningar men en korrekt armhävning tränar inte benen eller magen, i så fall minimalt och dessa muskelgrupper är inte målmuskelgrupper.

Om nu TS inte har pengar till gym finns det dock självklart övningar för mage och ben hemma. Utfall med ryggsäck eller knäböj med ryggsäck för benen. Ligg på rygg och be en vän putta ner dina ben när du höjer de, för din mage. För att nå alla delar av magen vinkla benen höger/vänster/rakt fram.
passaro:

En korrekt utförd armhävning ger t.ex mer för magen än vad situps gör.

Nej. Vad gör du för armhävningar? "Korrekt" enligt vilken standard? Enligt hur kampsportsgubbar gör? Dykare? De "standard" jag lärt mig i skolan och av äldre och mer erfarna personer som styrketränar anstränger magen, hela kroppen spänns - men är inte i närheten av att skapa samma belastning i magpartierna som skapas av situps.

Hur som helst så tycker jag att du (TS) fortfarande bör gå till ett gym. Jag började precis som du och slet med situps och armhävningar varje dag. Hårdare muskler men fick ingen volym öht, först på gymmet började musklerna växa.