Forumet - 14 ÅR tränar vet själv nte om de är för mycket

14 ÅR tränar vet själv nte om de är för mycket

4683 0 77
tja jag är 14 år och tränar undrar om jag tränar för mycket eller för lite detta är en vanlig tränings vecka för mej


måndag- 1 timme gym + thaiboxning + 30 smala/breda/vanliga armhävningar+ 100 situps + 8 min mag work out (hittade vidio på youtobe)


tisdag-- 1 timme gym +fotbollsträning + löpning 5 km + 30 smala/breda/vanliga armhävningar + 100 situps

onsdag - hockey sommarfys träning +30 smala/breda/vanliga armhävningar + 100 situps + 8 min mag workout


torsdag-- fotbolls träning + 1 timme gym +smala/breda/vanliga armhävningar + 100 situps + 8 min mag work out

fredag-- 30 smala/breda/vanliga armhävningar + 100 situps + 8 min mag work out + brukar åka till bad hus å simma 2 km

lördag-- typ alltid fotbolls match +30 smala/breda/vanliga armhävningar + 100 situps + 8 min mag work out

söndag--- +smala/breda/vanliga armhävningar + 100 situps + 8 min mag work out + 5 km löpning




ja så brukar en vecka se ut för mej tränings mässigt allså [wink]

ps bilden är minst 1 år gammal[crazy]

DSC00832.JPG

Spana också in:

Det där programmnet ger dej med garanti toppenstarka och uthålliga muskler och jättekondis. Om det är till det du siktar (som att bli fotbolls- eller hockeyspelare), kan du köra det så länge du trivs med det. Men du bör absolut vila en dag i veckan - säj söndag.
Vill du bygga kraftigare muskler ska du träna med rätt tunga vikter på gymet och vila mera.
Om du med armhävningar menar s.k. pullups hängande i en stång, är det en väldigt bra extragrej vid sidan av gymet. Där kan du också göra hängande benlyft - riktigt bra för magmusklerna.
Däremot måste 100 vanliga situps snart (redan?) vara alldeles för lätt för dej = nästan bortkastad tid. - 8-minutersprogrammet på YT snart också, gissar jag. Hur länge har du använt det?
Problemet är att TS inte vet hur man ska träna.
Hans leder och senor kommer vara helt sönder i framtiden.
Sen så kan inte musklerna återhämta sig korrekt och det kommer att bli problem i framtiden på ett eller annat sätt om det inte märks av redan nu menar jag.

Detta schema blir ingen starkare av, bara vek.

EDIT:
Muskelfibrerna kommer också att trasas sönder totalt.