Forumet - 2 fråger

2 fråger

215 0 19
Tickstart:

även om många inte tycker de är bäst på alla sätt och vis skulle nog ingen byta liv kropp etc, med någon annan

När jag var yngre och saker gick åt helvete så tänkte jag ofta på hur nice det vore. Guess I'm just a weirdo.

OnT: Är för dålig på att formulera mitt svar på första frågan för att kunna ge ett bra svar.

Jag gillar konceptet med att fråga chans, men i mitt fall så tror jag att det är för att jag är lite efter[cute]

Spana också in:

Brk g:

älska sig själv och att älska att vara sig själv?

man kan väl älska sigsjälv utan att älska att vara sig själv. Man kan älska sig som person men man kan hamna i en situation där man inte vill vara sigsjälv.

Brk g:

det är en bra grej att fråga chans?

Är väl en skön grej att göra. Men absolut inte nödvändigt osv
Ja det är en skillnad. Ifall du älskar dig själv, så är du bara en dryg jävel som ingne orkar hänga med.
Men om man älskar att vara med sig själv, så bryr man sig itne att ingen vill hänga med en.

Fråga chans? Det är sött.
Det borde fortfarande ha sin glans i lågstadiet, men att någon kanske drar fram det tricket nu vore bara klockrent, men det betyder inte att det är mindre känslosamt. [no-no]
ah

nja.. fråga chans borde inte betyda att man blir tillsammans efter ett ja, utan just det bokstavliga; "har jag någon chans att få bli tillsammans med dig". fast svarar personen då ja, vad ska krävas för att den ska vilja bli tillsammans med frågeställaren?? ska man sätta upp en kravlista? det är ju inte bra.
isola:

fråga chans borde inte betyda att man blir tillsammans efter ett ja, utan just det bokstavliga; "har jag någon chans att få bli tillsammans med dig".

ja och detta förutsätter att man som vuxen människa har insyn i sina egna preferensmönster och kan svara ärligt på frågan

det är inte enbart hierarkiskt utan fråga om enskild kompatibilitet också (biologisk)

tycker det är en fin idé, skulle spara mycket energi
Brk g:

är det nån skillnad mellan att älska sig själv och att älska att vara sig själv?

ja. en kan älska sig själv och allt det innebär, ibland älskar jag mig själv, men oftast inte.

att älska att vara sig själv är att våga leva ut sina innersta lustar och diverse beteenden som inte alltid blir accepterade av allmänheten, och att tycka om att göra detta.

nä jag vet inte, kan sitta och spåna på detta i en evighet

det är fint att fråga chans, men jag undrar var gränsen går. när en ska fråga, hur en vet att det är läge att fråga, varför en ska fråga, det måste ju finnas vissa restriktioner.