Forumet

Hår på armarna

1995 78
Vet inte om denhär tråden en hör till här men jag har ett problem. Jag har väldigt grov hårväxt överrallt på kroppen. Jag är ingen utvandrare, jag har svenska föräldrar och jag är också svensk. Men alla hårstrån på hela min kropp är svarta och bruna. Och värst på armarna. Svarta hårstrån på armarna!!! VIDRIGT! Så jag undrar om det är nån som har tips på hur man kan få bort det eller ändra färg på de.
Vill inte ha svar som typ, HAH APA eller Nej det går inte att göra nåt åt det.
Endast seriösa svar för att detta är en seriös fråga. Tack.
DrinkTheCyanide:

Och värst på armarna.

Hår har man för att skydda kroppen mot värme och kyla. Jag har också hår på armarna, det syns mer på vintern när man är blek och har haft långärmat. På sommaren brukar jag sola mycket och använda peeling för att få hårproblemet ur världen, hårstråna blir lite solblekta, lite ljusare. Bruna - ljusbruna. Alla har hår överallt på kroppen, men en del har ljusa hårstrån.

Jag har ju en mamma som är thailändsk, så jag har väl automatiskt lite mörkare hår.

Om du vill få bort håren så tycker jag att du ska göra det med laserbehandling. Epilator, vax eller hårborttagningsmedel är bara jobbigt och det ser fult ut när det växer ut igen.
Harpyja:

Finns dom som rakar.

Jag hade en spanskalärare en gång som rakade sina armar och mustaschen, det var inte sexigt, hela hon var stubb liksom.
Annars är det väl bara att deal with it, det försöker jag göra (även om jag knappt vill gå i kortärmat för att jag är hårig).
besviken häst:

Jag hade en spanskalärare en gång som rakade sina armar och mustaschen, det var inte sexigt, hela hon var stubb liksom.

Folk kan gå med rakade ben men inte armar. Man ser väl bara till att göra det regelbundet. Dock blire nog lite jobbigt när man väl har bestämt sig för att låta det växa igen.
Gud jag är i samma sits som dig DrinkTheCyanide!
Det är så jävla jobbit när man inte kan gå utan långärmat eller kofta för att man är så jävla hårig! Och det ser så äckligt ut! Kan inte ens kolla på mig själv utan att äcklas!

Har både prövat att raka mig men som sagt inte snyggt när det kommer stubb och samma sak med vax, epilator! Funderar på att bleka det men isf vill jag bleka hela min jävla kropp! För blont hår ser inte lika motbjudande ut. Men det ultimata skulle ju vara om man kunde lasra bort hela skiten på kroppen men då skulle det kosta typ 100 000!

Jag funderar på att gå till någon läkare eller nått sånt för jag mår fan dåligt av det men jag vet inte till vilken eller hur jag tar konagt med dem! Och vad kan de göra lixom?
haha jag har tvärtomproblem på sommaren... skinnet blir mörkare, och hårstråna blir helt plötsligt vita... ser helt idiotiskt ut. Jag brukar elda bort håret på mina armar med jämna mellanrum, och på mig ser det inte så konstigt ut med stubb, men det gör nog det med mörkt hår.

Blek/epilera/vaxa/lär dig att du är lika mycket värd ändå
Värsta bra grejen heter epilette och finns på åhlens och kicks med mera. Det är en liten rosa tjofräs med ett fint sandpappersliknande material som du anväder där du har hår. Detta gör håret mjukare, och i stor utsträckning tar det även bort håret.
Dessutom filar du bort döda hudceller och blir lenast i stan. När jag använt Epilette på mina ben ligger jag som en syrsa hela natten och gnider benen mot varandra