Forumet - Roligt att göra i Stockholm för en turist

Roligt att göra i Stockholm för en turist

3448 0 60
Hej! Min Holländska kompis ska komma till Stockholm i November. Jag har inga idéer på vad man borde göra med henne, visa henne osv.
Vill ha roliga saker att göra på dagarna, visst, kolla lite på staden är väl kul men sen då? Mer specifikt, VAD bör man se och VAD kan man göra?
Vad ska man göra som turist i Stockholm helt enkelt? (kom gärna med roligare och mer originella idéer än typ bara "gamla stan" eller "vasamuseet".

Och vad gör man på helgkvällarna? Tänkte gå ut men funkar inte eftersom hon är 17... Kan inte vara säker på att jag hittar nån rolig fest till hon är här. Vad fan gör man då? Känner värsta pressen på att vi måste ha kul.

Hjälp mig, vad ska jag hitta på?
Norse Rite:

I holland får man inte gå ut till skogen bara sådär!

Får man inte? [surprised]

Keepdreaming:

be henne ta me bra weed i massor! då kommer ni ha kul :)

nope

Rivethead:

jag vill ha tips på vad man kan göra i stockholm en fredagseftermiddag om man vill underhålla sig själv i tre timmar.

Finns inte så mycet att göra själv. Kolla i affärer typ. Eller sätt dig på en bänk vid vattnet och filosofera.

Spana också in:

Rivethead:

gillar inte att sjunga o lyssna på kass musik...

Men asså, tre timmar är ju inte ens långt. Du får härda ut. Jag kan inte komma på nåt som skulle vara kul när man är själv. Finns det ingen som kan komma och underhålla dig?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Bajen Hardcore:

då hade derbyt Hammarby-apa den 20:e passat er

Värst vad du känner oss bra nu då?
vimla:

jaha, du skrev att du skulle underhålla dig själv.

ahaa men... jag räknar inte med att någon annan ska underhålla mig, o jag ska inte behöva underhålla någon. Vi har bara lite tid över att spändera i stockholm, men vi vet inte vad. Att gå i affärer är inget jag gillar... så jag skulle behöva komma med något annat förslag.
vimla:

det var faktiskt ett bra förslag. :D

Ja alltså, jag körde med några polare förra helgen, det va askul.

vimla:

Hur många behöver man vara?

Vene riktigt, vi var kanske allt som allt 20 stycken varav 15 randoms, det är ganska populärt, se till att det är på en helg isf, då är risken stor att ni inte springer runt solo och kör mot varandra ;)