Forumet

Svarta madam.

1347 52
isola:

svarta katter över vägen, krossade speglar & att gå under stegar är inget för dig då?[crazy]

alltså nej, jag är mer en sån där typ som tror på det övernaturliga, som t.ex svarta damer, spöken och troll
isola:

Fast ska jag vara helt ärlig så reagerar jag reflexmässigt på svarta katter som springer över vägar och tviar lite tre gånger[cute]

haha.
Okej, jag är ju allergisk mot katter så det är ju lite jobbigt för mig också.
Compton GangztaH:

haha.
Okej, jag är ju allergisk mot katter så det är ju lite jobbigt för mig också.

Du håller för ansiktet och springer åt andra hållet?[wink]

Compton GangztaH:

alltså nej, jag är mer en sån där typ som tror på det övernaturliga, som t.ex svarta damer, spöken och troll

min mormor är så, kom ihåg när vi var små och kom gråtandes inspringande till alla vuxna och sa att det var ett spöke på övervåningen, det slutade med att det var mormor som behövde tröstas^^
isola:

Du håller för ansiktet och springer åt andra hållet?[wink]

Yes yes [cool]
isola:

min mormor är så, kom ihåg när vi var små och kom gråtandes inspringande till alla vuxna och sa att det var ett spöke på övervåningen, det slutade med att det var mormor som behövde tröstas^^

[bigsmile] naaaajs.
Jag är ju inte rädd för ghosts n stuff..
Jag brukar ju kolla på "de okända" och sånt utan att bli rädd du vet[cool]
radioapan:

anden i glaset

Det är när man har något underlägg, typ ett stort papper, med en massa bokstäver på. Så beroende på hur man kör kan man ha olika "startställen" och siffror osv.
Sen ska man fråga en fråga i ett glas(förhoppningsvis har man tillkallat en ande innan) och ställa glaset upp och ner på pappret, så ska alla deltagare sätta ena pekfingret på glaset, så rör det sig på pappret och bildar olika ord och svar på frågorna. [rolleyes]

Yeah. Ännu en av mina "bra" förklaringar.
radioapan:

Ganska så tappad på ämnet... Nån som kan förklara hur anden i glaset och framförallt svarta madam går till?

Svarta Madame går enkelt ut på att man i ett nedsläckt badrum/rum med spegel ska (framför spegeln) säga en ramsa (något i stil med "Svarta Madam, svarta Madam. Kom Fram Kom Fram Kom Fram!) och man ska se just en svart dam eller bara en tant i spegeln.

Det som EGENTLIGEN sker är att man, när man precis gått in i rummet riktigt spänd och inställd på att något obehagligt kommer ske, inte vant sig för mörkret. När du ställer dig framför spegeln och sagt ramsan hinner dina ögon vänja sig vid mörkret, man tittar in i spegeln och ser sin egna väldigt vaga reflektion och skiter på sig.