Forumet

Sveriges största ungdomsparti.

794 43
OnkelMåd:

Låtsasparti

Det håller jag inte om i, jag är helt övertygad om att både piratpartiet och UP finns på riktigt.
Och det gör tydligen 19700 andra svenskar, eftersom de har valt att gå med.

Homunculi:

Ingen gillar MUF hur som helst.

Tydligen gjorde många ungdomar det. Eftersom de var störst.
mörknäs:

frågan är om det kommer märkas i röstsiffror nästa val? jag tänker mig att, nej. förmodligen kommer de fortfarande ha fler medlemmar än röster, för ofta att ett så utpräglat enfrågeparti får något mandat, eller att någon av deras medlemmar ens räknar med det.

Miljöpartiet lyckades ju när alla skulle bry sig om miljön ;> Miljöpartiet var också ett enfrågeparti först.
Buddah:

Miljöpartiet lyckades ju när alla skulle bry sig om miljön ;> Miljöpartiet var också ett enfrågeparti först.

miljöpartiet grundades ur en enfrågeorganisation, men vann inte valet som ett enfrågeparti. skillnaden är rätt stor. och detta under helt andra förutsättningar än idag. immaterialrätten och integritetsfrågan är inte varken folkrörelser eller heta frågor på nationell nivå - det bara verkar så på alla bloggare och journalister som gör sitt bästa för att skrika på bäst de kan om deras kränkta rättigheter. jag säger inte att de har fel - däremot att det verkligen inte är den stora, breda fråga som den framställs som. de kan inte gå till val och lyckas under nuvarande omständigheter.
Utlänning:

Vilket betyder att det krävs ungefär 190.000 röster till för att ni ska kunna ta er in i riksdagen. I nuläget känns ju det inte så troligt.

Nej, men första målet är ju EU nu i sommar och med tanke på hur många medlemmar PP har fått och hur hårt fort vårt valmaterial gått åt och med tanke på att väldigt många inte känner till/röstar i EU-valet, så finns det en chans där [smile]
Nintendo:

Nej, men första målet är ju EU nu i sommar och med tanke på hur många medlemmar PP har fått och hur hårt fort vårt valmaterial gått åt och med tanke på att väldigt många inte känner till/röstar i EU-valet, så finns det en chans där

Du kan ju inte räkna med 100% valdeltagande från PP om du är beredd att räkna bort röster från övriga partier.
Utlänning:

Du kan ju inte räkna med 100% valdeltagande från PP om du är beredd att räkna bort röster från övriga partier.

Alla som röstar i Sverige är inte med i något parti, de som inte är med i något parti/är politisk intresserad osv vet ofta in om/bryr sig inte om att det är EU-val. Det kallas ju för "det bortglömde valet" av en anledning.

Om PP får fler och fler medlemmar så lär de ju rösta i EU valet för att få in partiet i EU, precis som de som är med i de andra partierna röstar på sina partier för att få in fler av dem i EU.
Nintendo:

Om PP får fler och fler medlemmar så lär de ju rösta i EU valet för att få in partiet i EU, precis som de som är med i de andra partierna röstar på sina partier för att få in fler av dem i EU.

dessutom är det ju så att eftersom det valet inte anses vara lika viktig kanske folk i allmänhet är mer benägna att rösta på ett enfrågeparti.
Chickfactor:

dessutom är det ju så att eftersom det valet inte anses vara lika viktig kanske folk i allmänhet är mer benägna att rösta på ett enfrågeparti.

trefrågeparti [no-no]

mörknäs:

jag tänker mig att det var minst 34918 arga bloggare som propagerade för det, så det bevisar ingenting.

Fast det var ändå fler röster än medlemmar [smile]
Nintendo:

Miljöparitet var också små i flera år, idag sitter de i riksdagen [no-no]

ja, och de driver redan de frågor piratpartiet driver.

missförstå inte, jag tycker piratpartiet gör något bra, jag stödjer eran kamp, men då miljöpartiet som redan sitter representerade faktiskt står för samma samhälle som ni vill stå för; ser jag nog att det gör stor skillnad att rösta även på dem, och då får man in miljöfrågan och sociala och välfärdsfrågor också. det är synd att enfrågepartier ska få så stort inflytande :7
Raubtier:

De riskerar också att åka ut.

[zzz]
ut med moderaterna och socialdemokraterna istället, då kanske vi får lite mer vettig politik, inte några skitiga storpartier som existerat i 120 år

Nintendo:

Jag har ingen aning om vad miljöpartiet anser om immaterialrätt och hur den ska se ut i framtiden, jag hittar inte heller något om det på deras hemsida.

Fildelning är inte stöld. De röstade emot IPRED och är tydliga med detta på sin hemsida, fliken "vår politik" även i riksdagsdebatter bör du se att det är dem som tydligast tar ställning i frågor som FRA och fildelning. Det var det som lockade mig till dem; att de kunde gå upp i riksdagen iklädd vitt och företräda demonstranterna utanför när det gällde. Även tagit ställning i Acta. Ännu inte i telekom, men det går även det helt emot våra principer.

man bör ha en bredbandsskatt, som bör gå till kultur, anser de dock.
Nintendo:

Ja, det där vet jag, men vad anser de om immaterialrätt?

Jag vet inte. Jag är inte så insatt i den frågan, förtydliga gärna vad det är för något. Om du tänker kring upphovsrätt så har diskusisioner legat kring att den endast ska gälla i ett år respektive att den ska upphävas helt och ersättas av en bättre variant.
Nintendo:

Miljöparitet var också små i flera år, idag sitter de i riksdagen [no-no]

de kom in i riksdagen andra valet de ställde upp i. och jag vet att du tänker dra paralleller till piratpartiet nu, men det är fortfarande inte samma sak eller samma situation. samt, de hade inte gratis medlemskap som kunde ingås helt utan vidare via internet. om deras kassa sida hade funkat ordentligt så hade jag registrerat några godtyckliga personer jag inte känner bara för att bevisa en poäng.