Forumet

Leif GW: Invandrare överrepresenterade i överfallsvåldtäkter

1833 272
Och? Det är ingen som hävdar motsatsen, däremot är det ingen anledning till att bete sig som ett svin och börja utvisa andra än de som begår brotten vilket är nästan ingen i jämförelse med hur många som inte gör de.

Folk under press gör väldigt mycket konstiga grejer... det är inte okej att göra de men man gör det, vilket vem som helst kan göra och under de förhållanden som vi låter folk bo här med pengar så man precis överlever, inge jobb, bo med 20000 av folk i samma situation så klart fan det börjar skapa problem.

Sen är det också så intressant hur man delar in det i Svenskar och invandrare, dessa invandrare kommer från säkert 150 olika länder.
Man måste se alla som individer.
Issen:

Och?

Du tycker inte att det är lite märkligt, då?

Issen:

Folk under press gör väldigt mycket konstiga grejer...

Vad menar du? Om man sätter press på folk, börjar de våldta, eller vad? Make some sense, dude.

Issen:

bo med 20000 av folk i samma situation så klart fan det börjar skapa problem.

Tjadu, isåfall kan ju en lösning vara att strama åt invandringen och fixa problemen som finns. Och nej, det är ingen eufemism för "ut med packet!".

internet:

danska shemales

[bigsmile]
Sheriffen:

Någon i media som vågar säga sanningen [y]

Ja, äntligen.

Issen:

Sen är det också så intressant hur man delar in det i Svenskar och invandrare, dessa invandrare kommer från säkert 150 olika länder.
Man måste se alla som individer.

Precis, och när en klar majoritet av dessa INDIVIDER tillhör en viss grupp så är det kanske inte så konstigt att Leif säger som han gör.

Med tanke på hur många muslimer som ser svenska tjejer som horor då de har sex innan äktenskap, behandlar dom lite hursomhelst och sedan dumpar dom då de egentligen vill ha en äkta kysk muslimsk proper kvinna,

så är det inte konstigt att dem är överepresenterade.

Det är dags att vi svenskar börjar inse hur jävla misslyckad våra föräldrars generations av politikers immigrationspolitik varit.

Det är dags att vi svenskar sluta hata oss själva så jävla mycket, slutar vara så naiva och PK och slutar behandla de som behandlar oss dåligt bra,

vi beskyller för i helvete problemet på oss själva som en jävla slagen hemmafru!
Issen:

under de förhållanden som vi låter folk bo här med pengar så man precis överlever, inge jobb, bo med 20000 av folk i samma situation så klart fan det börjar skapa problem.

Ja, som du säger. Antalet vi tar in skapar bara problem, det vore bäst om dom aldrig kom hit.
Ishtar:

Vad menar du? Om man sätter press på folk, börjar de våldta, eller vad? Make some sense, dude.

Exakt, jag va under en viss press när jag inte visste hur man skulle fixa fitta.

Drog jag ut i parkerna och började våldta?

Eller lärde jag mig ragga ist?

Givetvis betedde jag mig inte illa för att jag va under en viss press och frustrerad.

Det finns inga ursäkter för dåligt beteende.
Issen:

vilket vem som helst kan göra och under de förhållanden som vi låter folk bo här med pengar så man precis överlever

En nyanländ invandrare får LÅNGT MYCKET MER i bidrag än en arbetslös svensk utan A-Kassa.

Källa: http://politisktinkorrekt.wordpress.com/2010/01/14/nyanlanda-flyktingar-far-mer&...

Har också en annan källa på min andra dator osm jag inte hittar på denna. Där handläggare på socialstyrelsen har berättat vad en nyanländ invandrare kan få i bidrag sammanlagt till möbler och dylikt. Siffran översteg 100 000 om det är en familj på 5 personer.

Finns väldigt många etniska svenskar som lever på väldigt mycket mindre. Och inte får bidrag till sådant.
Buddah:

Finns väldigt många etniska svenskar som lever på väldigt mycket mindre. Och inte får bidrag till sådant.

Vad har den 'etniske svensken' med detta att göra? Det finns även de med invandrarbakgrund som lever på 'väldigt mycket mindre', men fortfarande, vad har det med saken att göra?
Amsle:

Vad har den 'etniske svensken' med detta att göra? Det finns även de med invandrarbakgrund som lever på 'väldigt mycket mindre', men fortfarande, vad har det med saken att göra?

Det buddha menar är att till skillnad från Issens BS, så lever inte invandrarna i misär som på något sätt skulle "pressa dem" till att utföra mest våldtäckter.

Fan vad hemskt eg att GW som har koll ska hånas för att han säger något som dessutom är sant,
bara för att det är fel att ens antyda något illa om invandrare i sverige.

Hur fan kunde vi bli så här?
Greger_EFG:

Det buddha menar är att till skillnad från Issens BS, så lever inte invandrarna i misär som på något sätt skulle "pressa dem" till att utföra mest våldtäckter.

Kanske skulle ha läst citeringen..

Greger_EFG:

Fan vad hemskt eg att GW som har koll ska hånas för att han säger något som dessutom är sant,

Som Issen sade,

Issen:

Sedan är det väl självklart att Sverige lockar till sig en massa kriminella när de får chansen till att expandera sina kriminella nätverk i ett betydligt rikare land.
Amsle:

Vad har den 'etniske svensken' med detta att göra?

Formulerade mig lite tarvligt. Menade svenska medborgare och skattebetalare.

Amsle:

vad har det med saken att göra?

Det är ganska orimligt att de som har levt i Sverige relativt länga och till och med hela sina liv och betalat skatt får mindre pengar från staten än nyanlända flyktingar/invandrare.
Amsle:

Sedan är det väl självklart att Sverige lockar till sig en massa kriminella när de får chansen till att expandera sina kriminella nätverk i ett betydligt rikare land.

Tror inte att detta är just organiserad kriminell brottslighet.

Mörkertalet, samt utförandet av överfallsvåldtäckter sägs va större i muslimska länder där även offret kan utsättas för straff,
lägg sen till att:
muslimer i sverige har 0 respekt för svenska kvinnor=
överepresentation.
Sheriffen:

Människor som har flyttat till Sverige ifrån ett icke-nordiskt land enligt mig iallafall.

jahaaaaaaaaaaa.
så om danskar, norskar, islänningar och finnar är med i den överrepresenterade statistiken så failar väl den lite? [cute]

Buddah:

Källa:

gött att den failar :) finns inget :P
och dessutom en SD blogg?

Får EN PERSON som kommer till Sverige mer i bidrag än en svensk med A-kassa eller en hel familj som kommer till Sverige?
Greger_EFG:

Precis, och när en klar majoritet av dessa INDIVIDER tillhör en viss grupp så är det kanske inte så konstigt att Leif säger som han gör.

En klar majoritet tillhör gruppen män. Det är nog enda sådana gruppen du kan hitta dem i. Vad han sade var ju just att majoriteten INTE tillhör gruppen invandrare, men att invandrare däremot är överrepresenterade.

Ishtar:

Om man sätter press på folk, börjar de våldta, eller vad?

Gravt förenklat kan man uttrycka det så. Människor i fattigdom och misär, även relativ sådan, lider långt oftare av psykiska problem och har mycket mindre möjligheter att söka hjälp. Inläggning på östras psykklinik kostade 2007 ~2500 kronor i månaden, utöver att den personen då inte kan tjäna pengar.

Det är väldigt enkelt att se att ju sämre socioekonomisk ställning någon har, ju större är frekvensen för alla former av brott, från snatteri till våldtäkt och mord. Sen är det ju även så att rika människor har lättare att bli friade från brott - inte nog med att de har råd med bättre advokater, ibland kan de t.om. frias med motiveringen att "personer i deras ställning inte skulle göra sådant" - vill minnas att Stefan Wahlberg skrev en bra kolumn om det i metro för några månader sedan, ska se om jag kan hitta den.

Buddah:

Har också en annan källa på min andra dator osm jag inte hittar på denna. Där handläggare på socialstyrelsen har berättat vad en nyanländ invandrare kan få i bidrag sammanlagt till möbler och dylikt. Siffran översteg 100 000 om det är en familj på 5 personer.

Så de KAN få 20 000 per person? Det är mindre än hälften av vad någon som lever på existensminimum får in på ett år. När detta då ska gå till alla de grundläggande långtidsköp som de flesta inte behöver göra varje år (t.ex. möbler och vitvaror) är det inte någon enormt stor summa. Bra mycket mindre än en VD får för att peta sig i näsan.

Greger_EFG:

Vem är det som hånar GW? Han har sagt något som varenda jävel här på forumet är medvetna om, och de allra flesta också sagt. Invandrare är överrepresenterade, det är alla överens om. Frågan är varför de är det och hur man motverkar de tendenserna.

En bra början kan vara att inte knö in alla fattiga människor i nedgågna ghetton.
Greger_EFG:

Mörkertalet, samt utförandet av överfallsvåldtäckter sägs va större i muslimska länder där även offret kan utsättas för straff,
lägg sen till att:
muslimer i sverige har 0 respekt för svenska kvinnor=
överepresentation.

Nu pratar du om mellanöstern, vilket för oss tillbaka det som Issen sade. Vad har vi européer med detta att göra? Sedan skiljer det sig mellan muslimer och muslimer, en bosniak till exempel har oftast inte samma värderingar som en arab och det förekommer sällan att de är troende, precis som de muslimska albanerna.
Crypto:

Får EN PERSON som kommer till Sverige mer i bidrag än en svensk med A-kassa eller en hel familj som kommer till Sverige?

En person. Men en familj på fem personer var exemplet i min andra källa. Med möbelbidrag, flerbarnsbidrag etc. Och länken funkar om man fixar den, UM som failar. Skriver den igen så man får kopiera så den inte blir söndertrasad länkhttp://politisktinkorrekt.wordpress.com/2010/01/14/nyanlanda-flyktingar-far-mer-​​i-ersattning-an-utforsakrade/

multuspollex:

Gör om, gör rätt.

UM som failade som sagt, kopiera länken ovan istället.
Stringburka:

Det är väldigt enkelt att se att ju sämre socioekonomisk ställning någon har, ju större är frekvensen för alla former av brott, från snatteri till våldtäkt och mord.

Givetvis är det så, men tror du verkligen det är så enkelt? Jag menar, kulturella skillnader är ett faktum. Dessa innebär bland annat, hur mycket folk än vill sopa det under mattan, att människor från vissa kulturer har diametralt annorlunda syn på kvinnor (om vi nu förutsätter att det är kvinnor som våldtas), än den vi har i Sverige. Om den här synen lutar åt ett negativt håll, finns det ju en god chans att människorna som har den inte har samma spärrar att begå våldsbrott mot kvinnor rent generellt, som säg en etnisk svensk man, som sedan barnsben fått inpräntat att kvinnor är på jämlik fot (fastän alla vet att kvinnor är sattyg egentligen, men det är en annan femma [bigsmile] ).

Jag har egentligen inte läst nåt djuplodande om det här, men jag tycker nog allt att det låter logiskt att anta att det finns en kulturell del som "spelar in". Det är liksom inte svårt att se att det finns sådana här skillnader mellan kulturer, som i de mest extrema fallen innebär en skillnad mellan vad man tycker borde vara någon form av grundläggande moral.

EDIT: Formulerade om lite.
Sheriffen:

Nordiskt folk begår inte gruppvåldtäkter, så är det bara [wink]

Inte? Vad gjorde "Oscar" mot "Linnea" och "Jennifer" förra våren?

för övrigt

Buddah:

Sluta dra skit ur röven och kom med något kreativt istället. Påståenden hjälper varken dig eller SD om du saknar källa.

Invandrare är även överrepresenterade i underklassen och majoriteten utsätts varje dag för rasism av olika slag.

Folk som utsatts för mobbning är mer benägna att begå kriminella handlingar, ska vi kollektivt straffa alla mobboffer för det? Blir svårt för en så sorglig typ som dig, du lär ju garanterat ha blivit mobbad.
Buddah:

Sluta dra skit ur röven och kom med något kreativt istället. Påståenden hjälper varken dig eller SD om du saknar källa.

Vart hade du tänkt att jag skulle hitta den faktan? Men just nu går jag efter vad jag läst om i tidningar och jag har ALDRIG läst att en person med svenskklingande namn varit anhållen eller dömd för en gruppvåldtäkt.

Crypto:

Inte? Vad gjorde "Oscar" mot "Linnea" och "Jennifer" förra våren?

Vill gärna se en artikel om det där.
Amsle:

Vad har vi européer med detta att göra?

ALLT.

Det är just vad vi europeer väljer att inte se som är problemet.

T.e.x att dom säger att Leif "gjorde en pudel" för att han sa att invandrare är överepresenterade i det här brottet.

Att sanningen anses vara en pudel är sjukt nog.

Ishtar:

. Det är liksom inte svårt att se att det finns sådana här skillnader mellan kulturer, som i de mest extrema fallen innebär en skillnad mellan vad man tycker borde vara någon form av grundläggande moral.

Är bara att lyssna på vardagligt tal i vissa grupper så ser man det direkt.

Eller ännu bättre, ta sig tid att faktiskt läsa t.ex. Koranen, eller lyssna på vad en average Imam har att säga.

Voila!

Du ser nu redan det vi andra med koll redan visste!
Sheriffen:

Men just nu går jag efter vad jag läst om i tidningar och jag har ALDRIG läst att en person med svenskklingande namn varit anhållen eller dömd för en gruppvåldtäkt.

Är nog lätt att missa när man sitter och skummar igenom tidningen efter invandrare som har begått brott. (vilket jag har fått intrycket av att du gör)

Sen så kan du inte basera dina åsikter på vad som står i tidningarna, så länge du inte är väldigt naiv och godtycklig. Alla brott som begås hamnar inte i tidningarna.
Crypto:

Läste våldtäkt, missade grupp [cute]

men det finns mer än säkert svenskar som gör det också [rolleyes]

Jag är tveksam. Men du kanske har rätt att någon procent av alla gruppvåldtäkter begås av svenskar.

Buddah:

Är nog lätt att missa när man sitter och skummar igenom tidningen efter invandrare som har begått brott. (vilket jag har fått intrycket av att du gör)

Läser igenom i stort sett alla artiklar som har med rättsväsendet att göra.
Ishtar:

På tal om att dra skit ur röven, källa på det där?

Var nån anti-mobbningsgrupp som föreläste på min skola för nåt år sedan som påstod det, vet inte vad den heter. Kan alltså inte garantera till 100% att det stämmer.

Men rent teoretiskt finns här ju ändå en poäng: Om detta skulle stämma, skulle det i så fall vara okej att särbehandla folk som blivit mobbade, på samma sätt som Sheriffen vill särbehandla invandrare, för att dessa skulle vara mer brottsbenägna rent statistiskt?

Jämförelsen är relevant för att:

a) En större del av den grupp Sheriffen syftar på med "invandrare" har det sämre ställt rent ekonomiskt än inom gruppen han kallar "svenskar".

b) "Invandrare" särbehandlas, ofta dagligen, p.g.a. sitt utseende och utländska härkomst.

Dessa saker kan ses som en form av "strukturell mobbning" mot folk som inräknas i gruppen "invandrare", därför jämförelsen med folk som mobbats kan ses som relevant. Själv ser jag det snarare som en fråga om klass och samhälleliga strukturer än att alla som invandrat automatiskt diggar gruppvåldtäkt.

(anledningen till att jag skriver "invandrare" och "svenskar" är för att jag har tidigare erfarenhet av diskussioner med Sheriffen där även folk som är födda och uppvuxna i Sverige, och alltså aldrig har vandrat varken ut eller in, ändå räknas till gruppen "invandrare" p.g.a. utseende eller att någon förälder invandrat)