Forumet - 3 Matte D frågor

3 Matte D frågor

1250 0 31
Det är främst metoden för att lösa talen jag är ute efter och inte själva svaret.

1.Bestäm det exakta värdet för sin v + cos v (och det finns en triangel som bild till detta tal, alla sidor är kända samt en 90 graders vinkel)

2. En enhetscirkel och en triangel som sträcker sig utanför den.
Vi ska bestämma kordinaterna för punkt P som ligger precis på cirkelns linje (den ligger alltså på cirkelns radie) Vad vi har är en 90 graders vinkel samt den längre kateten.

3. Beräkna arean av en triangel där vi bara vet dess sidor, inga vinklar.

Hoppas ni kan hjälpa mig :)
Rodja:

Tror du att folk på internet vill göra dina läxor åt dig?

1. Jag har fått svar på frågor med mina "läxor" tidigare

2. Ja, Jag hjälper själv andra.

3. Tror du att mitt kursresultat åker upp till MVG eller att mitt IG blir ett G för att någon berättar metoden till dessa 3 frågor?

4. Du verkar vara en trist människa.
nilovan:

1. Jag har fått svar på frågor med mina "läxor" tidigare

2. Ja, Jag hjälper själv andra.

Det är inte vad det här forumet är till för, i alla fall.

nilovan:

3. Tror du att mitt kursresultat åker upp till MVG eller att mitt IG blir ett G för att någon berättar metoden till dessa 3 frågor?

Något vill du väl uppnå, men det är helt irrelevant.

nilovan:

4. Du verkar vara en trist människa.

[party]

Spana också in:

nilovan:

Jo tjena, står det i forumets policy? Ingen "läxhjälp"?

Forumet är till för diskussion, inte för att folk ska slippa göra sina läxor. Tycker det säger sig självt.

nilovan:

Du verkar ju tro det, varför ska man annars inte hjälpa någon?

Man kanske inte är så snäll att man orkar ta sig tid.
Rodja:

Forumet är till för diskussion, inte för att folk ska slippa göra sina läxor. Tycker det säger sig självt.

Är du dum eller? "Slippa göra sina läxor" Det var det dummaste jag hört på år och dagar. Jag sitter ju med "läxan" nu och har fastnat, hur ska jag kunna fortsätta om jag inte ber om hjälp?

Du vet, när man har gått ut grundskolan så finns inga "läxor" längre, då får man jobba när man är hemma och gör man inte det så blir det svårt.

Och när man läser Ma D som flexkurs så händer det faktiskt ibland att man kommer till tal där man inte kommer på hur man gör, hur ska man då göra tycker du? Att fråga en lärare och att fråga folk på nätet har ingen som helst betydelse, för det hela går ut på att man ska lära sig och då är det bästa man kan göra att fråga om hjälp när man inte kan.
Iavhé aka Mad World:

Detta är en standarduppgift.

1. Använd dig av cossinussatsen för att lösa ut en av triangelns vinklar.

2. Använd dig sedan av areasatsen.

Ok, så då kan jag rita upp en sida som rät då eller? för hur ska man veta vilken sida som är hypotenusa om det inte finns någon rät vinkel?

I min mattebok så visas ett exempel där ingen rät vinkel finns men Cossinussatsen används och då måste ju en hypotenusa finnas. fattar inte detta.
nilovan:

Du vet, när man har gått ut grundskolan så finns inga "läxor" längre, då får man jobba när man är hemma och gör man inte det så blir det svårt.

Ja, jag vet.

nilovan:

Och när man läser Ma D som flexkurs så händer det faktiskt ibland att man kommer till tal där man inte kommer på hur man gör, hur ska man då göra tycker du? Att fråga en lärare och att fråga folk på nätet har ingen som helst betydelse, för det hela går ut på att man ska lära sig och då är det bästa man kan göra att fråga om hjälp när man inte kan.

Ja ja, det är klart det är bra om någon hjälper dig... Jag var bara aggressiv igår.