Forumet

I mina tankar just nu-tråden

179998 76341
Här kan ni skriva era små tankar. De som är för små för att skapa en tråd om, men för stora för att bara låta passera.

Kommer på mig själv att leta efter en passande tråd för just såna här tankar hela tiden. Nu tar jag saken i egna händer (hähä) och gör en själv!
Funderar på hur jag göra med mina växter, en behöver planeters om i ny jord, tror jag... jobbigt.

Min garderobsblomma har blivit helt galen, växer mycket och en stor klump av rötterna sticker upp ovanför krukan. Men det ven verkar trivas :s Har inget större att plantera om den i, funderar på att skippa innerkurkan och planerat i ytterkrukan och sen vattna försiktigt...
sötnos:

Kram. [love]

Ooh kram. [blush]

Men, jag fixade det!
Jag hoppade över/kröp under/sparkade ner spärren och gick och sökte de förbannade jobben.
High five till mig själv (mm jag vet att det borde vara världens lättaste sak, men jag är väl dålig helt enkelt, så jag förtjänar en high five nu [cool]).
antrax:

Men, jag fixade det!
Jag hoppade över/kröp under/sparkade ner spärren och gick och sökte de förbannade jobben.
High five till mig själv (mm jag vet att det borde vara världens lättaste sak, men jag är väl dålig helt enkelt, så jag förtjänar en high five nu ).

Wooo! Duktigt! [smile]
enhimmelskdrog:

var det läskigt?!

Nej! [smile][cool][party]
Jag tänkte precis skriva till dig och säga att det absolut inte är någon fara.
Ta bara med dig ett cv och kanske ett personligt brev, så går du in och frågar en med Ica-tröja (eller vadenuär) efter butikschefen.
Sen gäller det bara att vara trevlig och glad och pracka på dem cv:t även om de säger att de inte har någon plats.
antrax:

Jag tänkte precis skriva till dig och säga att det absolut inte är någon fara.
Ta bara med dig ett cv och kanske ett personligt brev, så går du in och frågar en med Ica-tröja (eller vadenuär) efter butikschefen.

mm det är ju det som är det läskiga, enligt mig [blush]
har inte riktigt fått ordning på mitt personliga brev heller, apsvårt!
men jag ska ta mod till mig någon dag inom en inte alltför lång tid! [party]
enhimmelskdrog:

mm det är ju det som är det läskiga, enligt mig [blush]

Jag försökte att inte tänka annat än: Det går bra. Och så hade jag första meningen jag skulle säga i bakhuvudet.
Sen var det bara att ta ett andetag och leta upp en anställd.
När man väl gjort det en gång så känns det mycket lättare.

enhimmelskdrog:

har inte riktigt fått ordning på mitt personliga brev heller, apsvårt!

Hmm, finns det någon som kan hjälpa dig med detta?
Skriv vad du kan och få det att låta positivt och som att du är fett motiverad bara så borde det bli bra.

enhimmelskdrog:

men jag ska ta mod till mig någon dag inom en inte alltför lång tid! [party]

Ja! Lovar att det inte är så läskigt. Jag har ändå haft slängar av någon slags social fobi, och klarar det. Övning. [party][y]
enhimmelskdrog:

arbetsförmedlingen antar jag [smile]

Guttgutt!
Skriver ner några tips ändå[blush]:
1. Skriv kort och koncist.
2. Försök vara slagkraftig redan i inledningen så att de lata snabbt får en bild av dig, och de som orkar blir intresserade av att fortsätta läsa.
3. Berätta om tidigare erfarenheter.
4. Berätta lite kort om dig som person och intressen.
5. Håll en positiv ton, även om det känns fejkat.
6. Låt skrivandet flöda och korta ner efteråt.

Fast du vet nog redan detta. Jag ville bara göra en lista.
enhimmelskdrog:

tycker det är svårt att få det att låta intressant!

Hmmoke. Försök föreställa dig vad för slags text du skulle uppskatta.
Jag brukar tänka att jag skriver en saga. [blush]

enhimmelskdrog:

men juste, kommer du ringa dom varje vecka nu och tjata om jobb? [smile]

En av butikerna tänker jag ringa om någon vecka eller två då de hade en anställd som kanske skulle sluta. De andra väntar jag nog lite längre med beroende på vad jag söker mer.
antrax:

En av butikerna tänker jag ringa om någon vecka eller två då de hade en anställd som kanske skulle sluta. De andra väntar jag nog lite längre med beroende på vad jag söker mer.

ah [y]

antrax:

Försök föreställa dig vad för slags text du skulle uppskatta.
Jag brukar tänka att jag skriver en saga. [blush]

[bigsmile] fast sakerna måste ju stämma också :(