Forumet

Seriemagasinet & Fantomen efterlyses

153 44
lisamiranda:

Förjävligt att det bara blev två säsonger

Typiskt något som jag gillar.

I The wheel of time så dog ju författaren (Robert Jordan) innan han han skriva klart serien... då blev jag sorgsen. Nu håller iof en annan kille på att skriva klart den men det är inte samma sak...

Författaren (RR Martin) till a song of ice and fire (a game of thrones) är ju inte heller han en ungdom och han har ju ändå några böcker kvar att skriva... håller tummarna att han får leva ett tag till också.

Terry ramlar väl ner för trappan och bryter nacken imorrn då...
lisamiranda:

Oj, nej jag har ingen aning om vad du talar om haha Men jag blev nyfiken så ska kolla upp det!

Checkade, den hette tillochmed Dylan Dog. Eller bara Dylan i Sverige verkar det som.

Den bästa serien som gick i seriemagasinet, enligt mig. Handlar om en privatdeckare som bara tog fall som hade att göra med övernaturliga saker och skit, den var jättepsykedelisk och han var ofta i drömvärldar och sånt. Mycket blod och mycket äckel, men det var ändå ganska smakfult och classy.
Mawns:

Mycket blod och mycket äckel, men det var ändå ganska smakfult och classy.

Haha, det går ju inte ihop! Men det lät spännande, ska kika om jag har några tidningar med den serien i. Borde ha det.

KnightInShiny:

AA KANSKE DET MEN DET VAR DU SOM DROG NER DET... eller nått

Lever han än?

Macktorsken:

Saken är att kartongen är i en annan stad, plus så är det lite mycket att skicka så många, men ska förmodligen till det förrådet där dom ligger på måndag, kan leta upp några fina. (några har affischer i sig som man fick med)

Okiedokie. Kan hända att jag redan har en del av dem. Är jag besvärlig om jag ber dig skriva upp vilka nummer det är?

dazed:

Har en snygg fantomentidning från 64 inramad på min vägg, det nördigaste i hela mitt rum. From my cold dead hands.

Oooh, vilket nummer? [bigsmile]
lisamiranda:

Oooh, vilket nummer? [bigsmile]

Nr 5: Silkessnaran kommer tillbaka!
Hade förut det tredje fantomennummret som gavs ut i sverige någon gång på femtiotalet innan jag tappade bort, jag har för mig att serierna var färglagda från början i Sverige och sedan blev svartvita på typ 60-talet för att sedan bli färglagda igen på nittiotalet vilket skapade en smärre kontrovers i Fantomenkretsar. Det här vet jag då jag från 7 till kanske 10-årsåldern var besatt av den vandrande vålnaden. Skrev blandannat en insändare när jag var kanske 9-10 år gammal till tidningen och begärde att dom skulle börja publicera fantomenäventyren som förekom som så kallade seriestrippar i dagstidningarna i komplett form i tidningen, och det gjorde dom faktiskt. Min hittills mest framgångsrika lobbyingkampanj. [cool]
dazed:

Nr 5: Silkessnaran kommer tillbaka!

Hm, den har jag nog inte läst. Känner inte igen den.

dazed:

för att sedan bli färglagda igen på nittiotalet vilket skapade en smärre kontrovers i Fantomenkretsar

Fantomen i färg är helt fruktansvärt fel. Så himla fel. Och fult.

dazed:

Skrev blandannat en insändare när jag var kanske 9-10 år gammal till tidningen och begärde att dom skulle börja publicera fantomenäventyren som förekom som så kallade seriestrippar i dagstidningarna i komplett form i tidningen, och det gjorde dom faktiskt. Min hittills mest framgångsrika lobbyingkampanj.

[y]

KnightInShiny:

Nej han dog imorse.

Du är minst lika skyldig till det så var inte arg på mig. [sad]
lisamiranda:

Hm, den har jag nog inte läst. Känner inte igen den.

Är halvsällsynt.

lisamiranda:

Fantomen i färg är helt fruktansvärt fel. Så himla fel. Och fult.

Mm jag tycker helst fantomentidningar ska vara från 70-talet kommer ihåg hur jag letade som en tok efter det eftertraktade bröllopsnumret som var förvånansvärt svårt att hitta med tanke på att det är det fantomennummer som sålt mest genom tiderna.
Hej,

Jag har Fantomentidningar från 1974 t.o.m. 1986 i princip årgångsvis samt nr 1 1987, nr 20 1990, nr 8 1993 och nr 8 2001.

När det gäller Seriemagasinet har jag tidningar från 1969 t.o.m 1987 i stora volymer samt Seriemagasinet Special Album, Serie-Nytt Agent X-9.

Om du är seriöst intresserad kan du höra av dig. Samtliga tidningar är i mycket, mycket gott skick.

/Line6