Forumet

Hjälp en odisciplinerad flicka att flytta.

254 66
På lördag nästa vecka ska jag ta mitt pick och pack och flytta drygt tjugo mil ner till Uppsala och har ännu inte packat ihop ett DYFT i min lägenhet. Hur ska jag ordna upp detta???

Är nog den mest odisciplinerade och ostrukturerade flicka ni någonsin kommer stöta på så behöver verkligen hjälp.

Vart börjar jag? Hur lägger jag upp det på bästa sätt? Mvh.

Tillägg:
bor alltså ensam i en lägenhet just nu, så det är en hel lägenhet plus förråd som ska packas ihop.
På lördag nästa vecka ska jag ta mitt pick och pack och flytta drygt tjugo mil ner till Uppsala och har ännu inte packat ihop ett DYFT i min lägenhet. Hur ska jag ordna upp detta???

Är nog den mest odisciplinerade och ostrukturerade flicka ni någonsin kommer stöta på så behöver verkligen hjälp.

Vart börjar jag? Hur lägger jag upp det på bästa sätt? Mvh.

Tillägg:
bor alltså ensam i en lägenhet just nu, så det är en hel lägenhet plus förråd som ska packas ihop.
Doubt:

Hur ska jag ordna upp detta???

Jag är i perioder ett kaos, och resten av tiden överdriven åt andra hållet, jävligt mycket disciplin och så.

Mitt tips är att först strukturera upp det på papper. Dela upp det. 1) kläder, 2) köksredskap 3)... Sen bör du fokusera på vad som ska göras först. Tänk inte på det som en stor klump , det har du vid den tiden redan strukturerat upp till mindre delmoment. Innan du ska börja, tänk bara på första grejen, första steget. Det blir lättare att komma igång då. Första steget, ta fram papper och penna.[wink]
OF 5:

det är tyvärr bara att börja ställa pinalerna i kassar och lådor.

den som packar i kassar får stryk av mig. man reser inte med kassar från hudik till uppsala!

Doubt:

Har tusenmiljoner pryttlar och saker, det blir för mycket i min hjärna så det slutar med att jag sätter mig vid datorn eller sover istället.

vad mycket pryttlar folk ska ha. gör dig av med allt utom det nödtorftiga. börja nu!
BÖRJA NU DU KOMMER HATA DIG SJÄLV ANNARS OCH HA ÅNGEST TORS-FRE!!!!!!!!!111111111111111111111111111111

- släng datorn alt. sätt inte på den alt. låt nån ta hand om den i några dagar
- börja med alla småsaker på hyllor, lådor osv. smycken, böcker, smink, parfym, dekoration, tavlor. bara röja undan typ.
- tänk inte "aa kanske går ut aa kanske behöver tio halsband pga de är ju en heeel vecka så packar inte ner detta eller detta eller detta" aint gonna happen, du använder max 2 halsband (tex). så packa ner allt redan nu i flera lådor och skriv på lappar vad de innehåller. (enklare att hitta)
- sen får du ta de lite större grejerna senare och
- köket sist. hatar köket men du måste, samma princip där. småskitsakerna först.
Var i samma sits förrförra gången jag flyttade. Det slutade med att jag inte gjorde ett skit förrän dagen innan jag skulle vara ute ur lägenheten. Det blev skitjobbigt. Rekommenderar det inte alls ungefär. Börja småpacka all skit du ändå inte kommer använda de närmaste dagarna (böcker, papper osv) redan nu så blir det lättare sen. Rätt trevligt faktiskt.
Doubt:

Ha!
Jag ska packa allt någon vardag i nästa vecka men vet ej vilken ännu för att flytta ca 15mil så jag är mindre förberedd än du!
Sen känns det som att jag har sjukt lite som ska med, men då tänker jag inte på alla smågrejer och annat löst som ska packas ner i kartonger...

Jag skulle börja med att packa allt som ska i kartonger. Skruva bort eventuella ben till sängen. Mattor och lampor sen. Kläder kanske. När allt är tomt av sådant ta möblerna.

Tror jag.
Be flyttfirman packa, om du ska använda dig av en sådan. Du ska väl bo inneboende? Då måste du ju sälja/magasinera jättemkt också. Fast beror på hur stor du bor och hur mkt du har också iof. Har du sagt upp lägenheten än? Blir stressad för din skull känns som om det är jag nu uhuhuhuhu
det är så jobbigt att flöytta. [sad]
Schism:

vänta bara tills du gjort det åtta gånger på två år [cool]

Har typ gjort. [sad][sad][sad] men kunde ej ta med saker då.
Men nu är det andra bullar. Minimalistiskt och skönt det måste kännas att äga få prylar ändå. Jag har samlat på mig en _massa_ skit genom åren. Har gett bort och sålt en massa men har mkt kvar. Förstår inte.
isola:

Be flyttfirman packa, om du ska använda dig av en sådan. Du ska väl bo inneboende? Då måste du ju sälja/magasinera jättemkt också. Fast beror på hur stor du bor och hur mkt du har också iof. Har du sagt upp lägenheten än? Blir stressad för din skull känns som om det är jag nu uhuhuhuhu
det är så jobbigt att flöytta.

Har ej någon flyttfirma, det är min stackars far som ska hjälpa till! Det är en trea och den är inte möblerad, så det finns iallafall relativt mycket plats att ställa saker på. Har hittat en som ska hyra den som jag bor i nu från och med kommande månad!

Känns som att jag har rätt bra koll ändå på det mesta, men det är ändå så överväldigande. [cry]

Ska ringa Telia och prata om mitt bredband nu. Uuuh.