Aviseringar
Rensa alla

3D-film på hemmabio?


Ämnesstartare

Nyss varit på 3D-bio och sett den nya Harry Potter filmen! Nu har jag lite frågor och undrar om någon här är mer insatt i vad som gäller inför framtiden. Hur pass länge behöver man vänta för att kunna få köpa en 3D-bio med surrounding ljud att ha hemma? Och vad kommer det att kosta?

Personligen så tror jag att 3D-hemmabio inom ett par år kommer vara mer Berömd än vanlig TV!


   
Citera
Ämnesstartare

George Colony:

Hur pass länge behöver man vänta för att kunna få köpa en 3D-bio med surrounding ljud att ha hemma? Och vad kommer det att kosta?

Är du seriös?

Du behöver vänta till du har råd med något sånt här:
​Hemmabio
​TV

Runt 10000 kr, nu. Bara billiga exempel. Sen beror det ju på vilka krav du har. Finns ju bra mycket dyrare och bättre grejer...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tobbish:

Runt 10000 kr, nu. Bara billiga exempel. Sen beror det ju på vilka krav du har. Finns ju bra mycket dyrare och bättre grejer...

Är det med 3D menar du? Aldrig hört talas om att det skulle ha gått så långt in i utvecklingen att hela framtiden redan finns som hemma-TV. Är det populärt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

George Colony:

Är det populärt?

Tveksamt, känner bara ett hushåll som har 3D-tv [crazy] (mitt och Tobbish[blush] Tobbish är så gayyy).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

George Colony:

Är det med 3D menar du? Aldrig hört talas om att det skulle ha gått så långt in i utvecklingen att hela framtiden redan finns som hemma-TV.

Ja, det menar jag.

George Colony:

Är det populärt?

Inte ännu, skulle jag säga. Men det beror väl mycket på att det är relativt nytt och vill man ha riktigt bra grejer, då kostar det nog mer än någon vettig människa med normal inkomst är villig att betala.

Jag (och Nintendo [rolleyes][love]) har en från Samsung som är rätt okej. Men i 3D-sammanhang är den väl inte överdrivet fancy egentligen. Vill man ha en stor med bra bild och 3D... då kostar det mer än... vad en stor tv utan 3D kostar i alla fall. Så kan man säga...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tobbish:

Inte ännu, skulle jag säga. Men det beror väl mycket på att det är relativt nytt och vill man ha riktigt bra grejer, då kostar det nog mer än någon vettig människa med normal inkomst är villig att betala.

Du menar alltså att det är nu man ska passa på att skaffa en rejäl 3D-hemmabio, att vara bland dem första.

Tobbish:

Jag (och Nintendo [rolleyes][love]) har en från Samsung som är rätt okej. Men i 3D-sammanhang är den väl inte överdrivet fancy egentligen. Vill man ha en stor med bra bild och 3D... då kostar det mer än... vad en stor tv utan 3D kostar i alla fall. Så kan man säga...

Medföljer det 3D-glasögon och väska till dem i priset? Det är ju lätt värt att betala extra för 3D. Tänk bara om några år, om alla har en 3D-TV så var man bland dem första! Skön känsla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sen kommer det en följdfråga. Tackar för dem bra svaren. Hur är det när det gäller utbud på 3D-hemmabio-filmer?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

George Colony:

Du menar alltså att det är nu man ska passa på att skaffa en rejäl 3D-hemmabio, att vara bland dem första.

Mja, så skulle man nog kunna säga. Tror inte så många mer än... väldigt rika, och hemmabioentusiaster skaffar i dagsläget.

George Colony:

Medföljer det 3D-glasögon och väska till dem i priset? Det är ju lätt värt att betala extra för 3D. Tänk bara om några år, om alla har en 3D-TV så var man bland dem första! Skön känsla.

Det brukar följa med ett par glasögon eller två. Vill man köpa fler kostar de väl runt 1000 kr/st. Men i sammanhanget är det väl inte så mycket pengar egentligen.

George Colony:

Sen kommer det en följdfråga. Tackar för dem bra svaren. Hur är det när det gäller utbud på 3D-hemmabio-filmer?

Det är dessvärre ganska magert. Länk till 3D-filmer på CDON

35 st där(varav vissa är bara bokningsbara), och då är de flesta antingen animerade, eller naturfilmer som enbart är gjorda för att man ska få något att titta på. Det är ju skillnad på att sitta och glo på en "hej, jag simmar med hajar"-film och Thor eller Harry Potter...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det blir nog att man får vänta ett tag.


   
SvaraCitera