Forumet - 48.7 miljoner turister besökte NYC år 2010 - REKORD!

48.7 miljoner turister besökte NYC år 2010 - REKORD!

527 0 29
http://www.cnn.com/2011/TRAVEL/01/04/new.york.city.tourism/index.html?hpt=C2

48.7 miljoner (48 700 000) turister har besökt världens bästa stad -[love]NEW YORK CITY[love] - år 2010 ! [chocked]

[y] Uppe med 6.8% sedan år 2009. [y]

WOW alltså kan ni förstå 48.7 miljoner??!!!! Det är MER ÄN 5 gånger hela Sveriges folkmängd !!!!!!!! [surprised]

"Peppar Peppar" - NYC borgmästare Michael Bloomberg´s mål är 50 miljoner turister till år 2012.

(Jämfört med Stockholm som har knappt 1 miljon besökare varje år)

Tänk om staden du bodde i hade så många turister - hur skulle det kännas? Här i New York City ser jag folk från hela världen, och hör hundratals språk på varje gata... främt Europeer!
Image

Spana också in:

Slumpartad:

Shit. Ner till donken på hörnet för lite burgare å friterat fett inlindat i bacon eller?

Vet du att den där bilden med feta ungen på McDonald´s är inte ens tagen i USA. Kolla på skylten vid fönstret.... det är typ Ryska bokstäver eller från ett annat land som inte har Latin

Klicka på bilden så förstår du vad jag menar....

sc_fat_kid.jpg

New York City:

Tänk om staden du bodde i hade så många turister - hur skulle det kännas? Här i New York City ser jag folk från hela världen, och hör hundratals språk på varje gata... främt Europeer!

Skulle väl inte kännas speciellt?

Och vad är diskussionsunderlaget?
enhimmelskdrog:

jävligt trångt (SKULLE INTE GILLA DET) eftersom det antagligen inte ens bor mer än 1000 pers där. det är iofs inte en stad, men ändå, jag bor där-

Det är inte trångt överallt... bara vid turist ställen

Dessutom kommer inte alla 48.7 miljoner turister samma dag eller månad, utan spridd ut jämnt i alla månader, förutom att det kan komma något mer extra under Jul och Nyår.
Det finns ingen hög eller lågsäsong här.

8.4 miljoner människor bor i New York City, och 20 miljoner i storstadsområdet.
New York City:

Man kan ju inte vara ute dygnet runt... man vill slappna av lite framför datorn också [wink]

Och irritera massa folk, right?

New York City:

Vet du att den där bilden med feta ungen på McDonald´s är inte ens tagen i USA. Kolla på skylten vid fönstret.... det är typ Ryska bokstäver eller från ett annat land som inte har Latin

Ingen sa att det var en bild på amerikanare i amerika.

Slumpartad:

Illustrerar fortfarande majoriteten av amerikaner [party]

TheSpookyMan:

Var någonstans i NYC bor du? Bor du på Manhattan?

Upper West Side, nära Central Park

Jag flyttade till Manhattan för 2 månader sen.
Jag bodde förr i en liten stad mittemot Manhattan och Hudson River.

Inte samma känsla som att bo i New York, och dessutom slipper man betala bussbiljetter hela tin, eller jävla $8 tull varje gång man kör dit samt dyra parkeringar
New York City:

Upper West Side, nära Central Park

Upper West Side... då bor du väl inte så långt ifrån där John Lennon bodde o där Yoko Ono fortfarande bor. Hon bor i hörnfastigheten på 72th Street o Central Park West.

New York City:

Jag flyttade till Manhattan för 2 månader sen.
Jag bodde förr i en liten stad mittemot Manhattan och Hudson River.

Du bodde alltså i New Jersey. Det är väl egentligen skit samma att bo i New Jersey som att bo i Queens. Man måste ju åka tunnel in vart fall om man ska ta bilen med sig in till Manhattan. Dessutom kostar det skjortan att parkera i alla dessa parkeringshus o att förvänta sig att hitta en parkeringsplats på gatan kan man ju bara glömma. O hittar man en parkeringsplats så kanske man kommer tillbaka o finner att det varit inbrott i den.

Kostar det förresten något att åka tunnlarna in med bil oavsett om man bor i Queens eller i Jersey? [sad]

New York City:

Inte samma känsla som att bo i New York, och dessutom slipper man betala bussbiljetter hela tin, eller jävla $8 tull varje gång man kör dit samt dyra parkeringar

Självklart, ska man bo i NYC ska man på bo Manhatten. O helst nedanför 110th Street även om många delar av Harlem kan vara ganska charmiga.

Vad kostar månadskorten på tunnelbana o buss idag?

Hur stor lägenhet har du o vad får du betala? Har två tjejkompisar från Jönköping som bor på 79th Street väster om Central Park o de hyr en 1:a o betalar SEK 15.000.- i månaden (lite drygt US $2.000.-) . [sad] [mad]