Forumet - 6 pack

6 pack

596 0 27

Spana också in:

hampuskw:

Hjälper det med att man gör 400 sit ups om dagen ?
serri svar tack

klart det hjälper men inte särskilt smart träning.. eftersom kroppen först och främst kopplar in höftböjarna ju jobbigare det blir, och sedan är det den bittra sanningen att hur många situps du än gör måste du träna bort kroppsfettet vilket du bäst gör genom aerobisk/anaerobisk aktivitet.. som t ex boxning vilket du håller på med..? frågan är bara hur du lägger dina prioriteringar..
Som fellow kampsportstävlande måste jag fråga dig om det är en rippad kropp du är ute efter eller att klara dig igenom boxningssm du skulle till...
Det verkar mer och mer som om du bara säger att du ska på boxnings sm av någon konstig anledning, du stället väldigt basic frågor på ett forum man kan få vilka svar som helst på.. såna frågor din/dina tränare skulle kunna ge utförliga svar på helt spontant.. vilken klubb tränar du på?
Ska du ha ett sexpack med muskler eller bara ett sexpack för syns skull?
Av vilken anledning de än må vara så måste du få bort underhuds fettet, detta görs lättast genom att du springer/motionerar mycket samt tränar magmusklerna.
Att göra 400 situps om dagen skulle inte jag rekommendera alls. Det du kan göra ifall du klarar så mycket är istället att lägga på lite vikter när du gör situps. Jag själv använder mig av en 10 kilos vikt och gör situps i cirkus 45grader. säg att du gör 3-4 set x 15-20 reps plus att du springer 2.5 till 5 km så ofta som möjligt så ska du nog se att det ger resultat.[y]