Aviseringar
Rensa alla

60kg och 166 cm. hjälp!!


Ämnesstartare

Hej, jag är en 14 årig kille som har haft problem med min vikt den senaste tiden. Den började ett par år sedan när jag blev överviktig. Jag är 166 cm och jag väger ca 62kg. Eftersom att jag är väldigt blyg att ta upp detta med någon annan så trodde jag att någon skulle kunna hjälpa mig med detta. Det är så att jag har tränat ganska länge nu men sitter fast vid samma vikt, skulle vara oerhört glad om jag fick hjälp om vad jag kan göra för att gå ner i vikt samt vad jag inte ska göra. Jag vet att man ska äta mindre och röra på sig mer men finns det något annat sätt? Sötsaker kommer bara tillbaka och jag vet inte om vad jag ska göra Ledsen 

Skulle vara väldigt glad om jag fick svar!! Tack för att du läste 🙂


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

börja träna någonting som är kul! ät inte godis och skit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men vaddå, det går bara inte att " sluta " 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dany:
Men vaddå, det går bara inte att " sluta " 🙁

bestäm dig för att äta mindre godis, och bara en dag i veckan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det går visst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

62 verkar inte så mycket? Jag vägde ungefär 61 när jag var 168 och då var jag väldigt sma tyckte jag Skeptisk , väger 68 nu och känner mig fortfarande rätt smal (170)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förstår inte hur du menar när du säger att du är överviktig... Men om du vill gå ner i vikt, ät rätt sorts mat, se till att röra på dig och sov ordentligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

börja kör styrketräning istället då kan du ha fett på kroppen utan att för den skull se fet ut


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Burg, jag tittade precis mitt bmi och det står inte att jag är överviktig men det finns typ " onödigt fett " på magen om du förstår vad jag menar, magen är inte platt 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dany:
Burg, jag tittade precis mitt bmi och det står inte att jag är överviktig men det finns typ " onödigt fett " på magen om du förstår vad jag menar, magen är inte platt 

När du beskriver det så, du har inte speciellt mycket muskler va? Om du bygger muskler så kommer din förbränning att öka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rejmond D Röjter, Jag gör ca 20 armhövningar per dag, 30 grodhopp och några situps, jag har ganska mycket muskler vid armarna fast inte på magen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

äh, gå till ett gym istället för att köra grodhopp Sover


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dany:
Rejmond D Röjter, Jag gör ca 20 armhövningar per dag, 30 grodhopp och några situps, jag har ganska mycket muskler vid armarna fast inte på magen

Grodhopp är inte direkt det bästa du kan göra om du vill bygga muskler.
Håller med Burg, börja träna lite mer seriöst.
Om du vill se mer resultat runt magen, träna mer mage än några situps om dagen. Lägg på dig mer muskler och i samband med det är chansen stor att du även lyckas bränna bort det lilla fett du beskriver dig ha på magen etc.

Men ta det lugnt med viktträning nu när du ändå är så pass ung.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet inte vad du har för mål med din träning, om det är för att må bättre eller för att se bättre ut, men i båda fallen så är det bra att ha en balanserad muskelmassa. Träna inte bara en del av kroppen, utan variera och träna fler saker. Armhävningar är bra i och med att de tar med så pass många olika delar av överkroppen.

Och om du inte vill behöva gå till ett gym, är det bara att söka på google efter fler bra övningar att komplettera med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är några cm längre än dig och väger nästan 30kg mer, du är ju smal som en pinne i jämförelse ;D du behöver inte gå ner i vikt.
Men för att bli mer slimmad så kan det vara bra att verkligen besluta sig för att att dra ner helt på sötsaker och annan skräp, annars funkar det inte i längden.


   
SvaraCitera