Aviseringar
Rensa alla

75% närvaro för csn.


Ämnesstartare

När man går i skolan måste man ha 75% närvaro för csn. Hur är det när man har praktik? är det 75% av 40 timmar eller är det 75% av skoltimmar?

mitt skolschema visar inte 40 h per vecka. utan snarare ca 6 h per dag minus raster etc. är en full praktikvecka för mig då 30 h per vecka eller 40 h?


   
Citera
Ämnesstartare

Csn har inget med praktik att göra, men du behöver fullfölja din praktik för att kunna ta studenten. Och vad har du för anledning att inte sköta dig och vara på din praktik till 100%?


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Och vad har du för anledning att inte sköta dig och vara på din praktik till 100%?

det var inte vad hon frågade om. hon frågade:

Postorderhoran:

är en full praktikvecka för mig då 30 h per vecka eller 40 h?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Csn har inget med praktik att göra

så jag får inte csn hur eller som om jag har praktik ist för skola pga går iv? Känns som om någon borde nämnt det för mig om så var fallet.

Jonnybravo91:

Och vad har du för anledning att inte sköta dig och vara på din praktik till 100%?

Jag mår för dåligt för att orka ha skola, därför fick jag praktik, men mår för dåligt för 40 h där och ingen vill sjukskriva mig. POSITIV TON TACK.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

så jag får inte csn hur eller som om jag har praktik ist för skola pga går iv? Känns som om någon borde nämnt det för mig om så var fallet.

Är du säker på att det är csn du kommer att få? Och inte praktikbidrag?

Postorderhoran:

Jag mår för dåligt för att orka ha skola, därför fick jag praktik, men mår för dåligt för 40 h där och ingen vill sjukskriva mig. POSITIV TON TACK.

Är rätt säker på att du måste praktisera till minst 80% om du inte får ordnat en speciell överenskommelse.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Postorderhoran:

När man går i skolan måste man ha 75% närvaro för csn. Hur är det när man har praktik? är det 75% av 40 timmar eller är det 75% av skoltimmar?

Har aldrig fått csn när jag har haft praktik, fråga din skola om det där.

Postorderhoran:

är en full praktikvecka för mig då 30 h per vecka eller 40 h

Det där har att göra med ditt schema hos praktikplatsen. Vet att jag jobbade från 4 h/dag, till 12-13h/dag beroende på plats. Så har ej riktigt med vartannat att göra.

Men frånvaron är nog % enligt ditt praktikschema. Men som sagt, kolla upp med skolan om du alls får csn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

minst 80%

av vad. du missade huvudfrågan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kviq:

Men frånvaron är nog % enligt ditt praktikschema. Men som sagt, kolla upp med skolan om du alls får csn.

praktikplatsen säger att jag får göra ett eget schema som jag känner att jag klarar av och dom sjukanmäler mig resterande timmar som skolan ställt krav på. praktikplatsen vet inte riktigt hur många timmar dom "ska" ha. Jag har lyckats knåpa ihop 13 h + 4 timmars skola men mer än så kommer jag med all säkerhet inte kunna göra.

Kviq:

Har aldrig fått csn när jag har haft praktik

har du haft praktik för du gått iv eller?


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Postorderhoran:

har du haft praktik för du gått iv eller?

Nä, alla gymnasieprogram har praktik. Vi hade 15 veckor, förlagda på loven.

Postorderhoran:

Jag har lyckats knåpa ihop 13 h + 4 timmars skola men mer än så kommer jag med all säkerhet inte kunna göra.

Då vet jag inte hur det fungerar. Men som jag sa innan, fråga skolan eller csn, det är nog de som vet detta bäst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kviq:

Vi hade 15 veckor, förlagda på loven.

haha, vad dåligt. vi hade loven som lov och praktik en månad per läsår.
när jag gick vanligt program.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Postorderhoran:

haha, vad dåligt. vi hade loven som lov och praktik en månad per läsår.
när jag gick vanligt program.

Jo, men det är speciellt för just min lilla cpiga skola. [smile][smile][smile][smile][smile][mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

av vad. du missade huvudfrågan

Förlåt. Missuppfattade tråden. Kapitulerar nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag fick SCN trots 50% ogiltig frånvaro och 30% giltig närvaro, tror ej att de bryr sig nämnvärt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Jag fick SCN trots 50% ogiltig frånvaro och 30% giltig närvaro, tror ej att de bryr sig nämnvärt.

Förr eller senare gör de det, beror främst på lärarna man har tror jag.
Vi får indraget CSN på min skola när vi inte gör arbeten i tid och inte gör klart dem inom en skälig tid efter. Min skola är väldigt hård med det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Jag fick SCN trots 50% ogiltig frånvaro och 30% giltig närvaro, tror ej att de bryr sig nämnvärt.

har också alltid fått innan, hade typ 40% närvaro max och resten ringde jag och sa att jag inte mår bra. Sen bestämde skolan att man ej kan göra så och nu sitter jag och ska göra mitt praktikschema (själv!!) och behövr veta hur många timmar jag ska ha [sad][sad][sad]


   
SvaraCitera