Aviseringar
Rensa alla

8 ensamkommande flyktingbarn kan få en villa i Centrala Båstad för ett värde av 4 miljoner Kr


Ämnesstartare

Galenskaperna i Sverige har nått nya oanade höjder. När man inte trodde att det helt enkelt kunde bli mer galet så får man syn på detta. Nu kan alltså åtta ensamkommande "flykting-barn" få en helrenoverad lyxvilla i Centrala Båstad. Läs och beskåda

Central fastighet för flyktingbarn funnen

BÅSTAD. Fastighetschef Staffan Claesson föreslår att kommunen köper fastigheten Borren 17 bakom Ica Spara, intill Musteriet. Han kallar det ett "strategiskt fastighetsköp för framtida centrumbebyggelse", för att skapa möjligheter att utveckla centrala Båstad. Det finns ett köpekontrakt som är påskrivet av fastighetsägaren, men ännu inte av kommunen.

Han menar att fastigheten är av rätt storlek och har rätt placering. Ifall det blir aktuellt att låta ungdomarna bo i huset kan han tänka sig att hyra intilliggande fastighet också, där kommunen även tidigare haft verksamhet.

Priset är 3,4 miljoner kronor. Ytterligare 600 000 kronor behövs för att göra lämpliga rum för de ensamkommande flyktingbarnen, samt till ventilation. Pengarna kan komma att tas från kommunens avbrutna energiprojekt ifall kommunfullmäktige säger ja.

Så här uttalar sig kommunpolitikerna om saken:

Janet Gunnarsson (C) kallade förslaget för strategiskt bra, och att det är ett smart köp eftersom det behövs just nu.

Ann-Margret Kjellberg (S) tyckte att det var konstigt att kommunen inte har köpt den här fastigheten tidigare, och menar att det saknas ett strategiskt tänkande kring fastighetsköp.

Thomas Andersson (FP) tyckte att köpet är självklart, och sa att det känns extra bra om fastigheten kan komma till användning redan från start.

Vad tycker ni?

Är det en god investering i att hjälpa dessa små stackars ensamkommande flyktingbarn att få en fin och nyrenoverad villa?

Tror ni skattebetalarna blir överförtjusta i detta?

Kunde pengarna gått till något bättre?


   
Citera
Ämnesstartare

Jag har inget jobb hur mycket jag än söker och blir intervjuad, har ej råd med hyra eller resan upp till universitetet i höst, jag skulle behöva [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hoppas lite mer konstruktiva inlägg är på ingång istället för era fjortisposter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jävlar, glömde länken i trådstarten.

För dom som vill läsa hela artikeln:htt​p://hd.se/bastad/2010/06/14/central-fastighet-for-flyktingbarn/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

4 miljoner är väldigt lite av våra pengar. Politiker lägger ut mångdubbelt mer bara för att kunna äta dyr lunch varje dag, så jag tycker inte att just det här är något problem. Åtta liv är lätt värt 4 miljoner, både humant och ekonomiskt sett.

De enda som skulle ha något emot det här är rasistäckel. Om samma sak hade hänt fast med åtta hemlösa svenska barn som lever på gatan så hade de sett det här som en samhällstjänst.

Äckliga jävla rasistjävlar. Dessutom är priset förmodligen bara så högt eftersom att det ligger i äckliga snusk-Båstad där folk bara bryr sig om pengar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

äckliga snusk-Båstad där folk bara bryr sig om pengar.

ah, prejudice [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

ah, prejudice [crazy]

Där kommunstyrelsen bara bryr sig om pengar*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Där kommunstyrelsen bara bryr sig om pengar*

[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Om samma sak hade hänt fast med åtta hemlösa svenska barn som lever på gatan så hade de sett det här som en samhällstjänst.

Givetvis hade läget varit helt annorlunda om det handlade om etniska svenskar.


   
SvaraCitera
KSENIA

Vad är du för fattiglapp egentligen som tycker att en villa för 3,4 miljoner är en lyxvilla?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vart fan är Sverige på väg? Ringer någon med familjeproblem till Soc så ska det fan gå långt innan man får ens en lägenhet.

Det här är ju bara löjligt. [n]


   
SvaraCitera

Mawns:

4 miljoner är väldigt lite av våra pengar. Politiker lägger ut mångdubbelt mer bara för att kunna äta dyr lunch varje dag, så jag tycker inte att just det här är något problem. Åtta liv är lätt värt 4 miljoner, både humant och ekonomiskt sett.

De enda som skulle ha något emot det här är rasistäckel. Om samma sak hade hänt fast med åtta hemlösa svenska barn som lever på gatan så hade de sett det här som en samhällstjänst.

Äckliga jävla rasistjävlar. Dessutom är priset förmodligen bara så högt eftersom att det ligger i äckliga snusk-Båstad där folk bara bryr sig om pengar.

Detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sålänge det är barn med särskilda skäl så. 17-20 är inte barn för mig och om man bor i ett skitland men ändå kan hanka sig fram så känns det som man ändå måste dra en gräns och säga tough luck.

Är det däremot mindre barn som kanske förlorat föräldrar eller bor i nån för världen central skithåla utan möjlighet att fly till släkt osv så antar jag att det är rätt att släppa in dom och försöka skapa ett bra liv.

Jag anser dock att det är en stor risk att ta in folk som redan är vuxna dvs 17-20 års åldern och kalla dom barn. De är redan formade och kommer ha svårt att passa in i Sverige och ha en högre % att falla i kriminalitet och det är bara ett faktum och inte rasism.

Jag är egentligen inte så kritisk emot invandrare,såsom jag är kritisk emot politiken och männen och kvinnorna som styr den i vårt land. Det är lite Russian Roulette över hur pass bra integreringen blir. Finns vissa områden man som svensk gärna undviker och det beror inte på att det är dåliga vägar utan på att det är mycket invandrare och många invandrare som upplevt sin mottagning här som lite blaha blahä och sedan delas denna uppfattning av folk omkring vilket leder till en hatisk gemenskap och vem är fienden då?Jo svensken. Och för svensken som utsetts för detta hat(har själv fördomar mot araber just för att jag råkat illa ut via dessa,helt naturligt) så blir det en sorts rasism tillbaka.

Handlar inte ens om rasism egentligen,det är bara en effekt i periferin av något mycket större som är fel. Att dra det kortet är att fega ur all form av diskussion. Det handlar om politik,planering, och slutförande av planeringen på ett sätt som är fördelaktigt för alla. Tänk på vissa kända områden kring Stockholm och Göteborg och fråga er om tanken var god? Javisst! Men vi skapar vår verklighet och resultaten av de goda tankarna blir inte alltid så goda. Det är där man bör analysera,gräva bakåt och täta igen alla hål som finns och se över alla misstag som gjorts. Ta hand om,utbilda och utnyttja( positivt,som arbetskraft ) De invandrare vi redan har(Och fortsätt givetvis göra detsamma med arbetslösa eller utsatta svenskar.)

Och sedan när vi hittar en modell som fungerar åtminstone mycket bättre för invandring ,först då kan vi hitta en nivå av invandring och ett hanterande av de som invandrare som kommer som ger bästa möjliga resultat. Det är farligt att bli för nöjd och bekväm med hur en situation är..det kanske är tolererbart nu men förr eller senare kommer en såkallad "Shitstorm" och ingen i politiken vill behöva ta emot den tror jag.

eller är jag helt ute och cyklar?jag tar gärna emot en diskussion. Men utan mer fakta kan jag inte säga om det är rätt eller fel detta som du tar upp,men jag tror inte båstad kommun kommer tjäna ekonomiskt på detta(Tvärtom tror jag det har potential att gå rejält åt helvete) om inte dessa 8 barn(Vad är barn,5 år,15 år,20 år? Politiken har snurrat till även detta) tas väl om hand.

Bättre text,stavning och argument förmår jag inte 06:51 en natt utan sömn och med viss onykterhet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

4 miljoner är väldigt lite av våra pengar. Politiker lägger ut mångdubbelt mer bara för att kunna äta dyr lunch varje dag, så jag tycker inte att just det här är något problem. Åtta liv är lätt värt 4 miljoner, både humant och ekonomiskt sett.

De enda som skulle ha något emot det här är rasistäckel. Om samma sak hade hänt fast med åtta hemlösa svenska barn som lever på gatan så hade de sett det här som en samhällstjänst.

Äckliga jävla rasistjävlar. Dessutom är priset förmodligen bara så högt eftersom att det ligger i äckliga snusk-Båstad där folk bara bryr sig om pengar.

Word. Skulle ju förövrigt hellre ge Båstad till flyktingbarn och människor man faktiskt bryr sig om än de äckliga bratsen som bara kommer ner från Stockholm till sina lyxvillor på sommaren för att svinar sig och sedan låter husen stå tomma större delen av året, samtidigt som folk som faktiskt bor i Skåne går hemlösa.


   
SvaraCitera

Mawns Text.[/quote:

Vilket jävla skitsnack!

Dessa pengar hade strategiskt kunnat användas fan så mycket bättre när det gäller att "rädda liv" och på sätt som slipper sticka andra människor i ögonen, människor som sliter varje dag för att få mat på bordet.

Hade jag som Svensk förlorat mitt hem och hamnat på gatan hade jag i bästa fall efter en jävla massa möten o dyl, fått en betald etta i en förort av Soc.

Detta är inget annat än rent vansinne.

(blev lite fel med quoten, er bakis)


   
SvaraCitera