Aviseringar
Rensa alla

a-kassa när man säger upp sig?


Ämnesstartare

får man det, och när?, hur mkt? nån som vet lr har varit i den situationen? och hur funkar det öht med a-kassa. hur länge ska man ha jobbat och hur länge varit med, hur länge får man a-kassa och hur går man tillväga för att få det?
på ett ställe stod det att man måste jobba under en sammanhängande period av 6 månader i typ 80 timmar i månaden, och på ett annat ställe jag läste stod det att man måste ha vart med i a-kassan i ett år.. orkar inte med sånt här varför ska allt va så jävla krångligt!!!!!

jag säger upp mig från jobbet imorgon, ska bli så jävla skönt!


   
Citera

ska du göra istället då?[cute]


   
SvaraCitera

Har för mig att man inte får a kassa om man säger upp sig, svär inte på det dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

postis_per:

ska du göra istället då?[cute]

ska skaffa mig ett liv, ta körkort och börja träna =)
sen får vi se... kommer säkert få tråkigt efter ett tag... ska väl titta efter nya jobb under tiden men som de ser ut nu så förväntar jag mig inte ens att kunna få ett nytt jobb. framtiden får utvisa..

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

KamikazeTomten:

Har för mig att man inte får a kassa om man säger upp sig, svär inte på det dock.

okej, hur ska man då kunna leva? man kanske ska få gratis mat och hyra... -.-


   
SvaraCitera

Det är 90 dagars karens om du säger upp dig själv för att få A-Kassa.


   
SvaraCitera

lyckat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Det är 90 dagars karens om du säger upp dig själv för att få A-Kassa.

ok. från uppsägningsdagen, sista dagen man jobbar, eller från sista lönen?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

OF 5:

lyckat.

om du visste omständigheterna tror jag inte du skulle vara så kaxig..


   
SvaraCitera

DMITRI:

ok. från uppsägningsdagen, sista dagen man jobbar, eller från sista lönen?

Sista dagen du jobbar. Alltså första arbetslöshetsdagen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Sista dagen du jobbar. Alltså första arbetslöshetsdagen.

okej. och under den tiden fortsätter man betala in avgiften till akassan?


   
SvaraCitera

DMITRI:

okej. och under den tiden fortsätter man betala in avgiften till akassan?

Det antar jag. Fast när man är arbetslös betalar man inte full avgift till A-Kassan, utan ungefär hälften.


   
SvaraCitera

DMITRI:

ska skaffa mig ett liv, ta körkort och börja träna =)

wat, så du ska säga upp dig bara för att gå på a-kassa?[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

postis_per:

wat, så du ska säga upp dig bara för att gå på a-kassa?[cute]

japp[smile]

det är omöjligt att vara kvar på mitt jobb längre. det är ett arbetsläger för slavar där alla förtrycks av ledningen och inte har rätt till en åsikt, att få bestämma över sitt eget liv. arbetet läggs upp på så vis att slaven står och arbetar som en robot upp till 9 timmar i rad medans cheferna står och skriker på en, bråkar, bråkar, tjaffsar, förklarar hur värdelös man är och har en intern maktstrid mellan sig som resulterar i ännu mer misär för slavarna.

ungefär så kan man beskriva min arbetsplats =)

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Sheriffen:

Det antar jag. Fast när man är arbetslös betalar man inte full avgift till A-Kassan, utan ungefär hälften.

okej. och sen när man börjar få pengar från akassan då? ska man fortsätta betala in även då?


   
SvaraCitera

DMITRI:

okej. och sen när man börjar få pengar från akassan då? ska man fortsätta betala in även då?

Efter 90 dagar antar jag. Och ja du kommer alltid få betala avgift.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Efter 90 dagar antar jag. Och ja du kommer alltid få betala avgift.

okej.. så då ska dom ha in sina egna pengar igen. haha sjukt.
ja men vi får väl se hur de blir då... om ja kan leva på de ja får. annars vet ja inte va ja ska göra men de blir väl ett senare problem..


   
SvaraCitera

du måste ha ett väldigt tråkigt jobb [sad]


   
SvaraCitera