Aviseringar
Rensa alla

a traktor


Ämnesstartare

Hej hade tänkt mig att köpa en a traktor farsan känner någon som har bilar som han säljer väldigt billigt ungefär 2k som fungerar! nu är frågan vad kostar de att göra den till en epa .inga extra saker bara så att den är körklar tack i förhand


   
Citera

Nej fy. Sluta.

Hatar epatraktorer. De åker så förbannat sakta överallt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fast hade tänk att ta bort spärren senare:) svara på frågan btw


   
SvaraCitera
Bakric

Om du vill ha den bara så pass att den är laglig och gör allting själv (om du har verktyg eller kan låna av nån) skulle jag väl gissa på 1-2k. Beror på hur billigt du får en växellåda.
Vill du att den inte ska se ut som en påse skit heller så blir det nån tusenlapp till och jävligt mycket tålamod med karossvetsning, slipning, spackling och lackering.


   
SvaraCitera
Bakric

Men ska jag vara helt ärlig så är det bättre överlag om du kör den som bil istället (Om du inte VILL puttra fram i 20 knyck dagarna i ända förstås).
Mindre risk att snuten stoppar dig om du kör bil (om du inte ser väldigt väldigt ung ut förstås), mindre straff att köra olovligt på en laglig bil än om du kör en a-traktor som inte modifierats sedan den typades.
Dessutom drar den mycket mindre soppa 😀


   
SvaraCitera

kan säga såhär. kolla blocket på volvo 740 tillexempel. kolla priset. sen tar du volvo 740 atraktor och kollar skillnaden på priset. och där ser du kostnaderna! [rolleyes]


   
SvaraCitera