Aviseringar
Rensa alla

A-traktor av Nissan King Cab !!!!!


Ämnesstartare

Tjena 🙂 jag har en kapad volvo duett med dubbla växel lådor och så har jag en slaktad nissan king cab , full med bycklor och så är kofångaren borta vindrutan är sönder och baklycktorna paj och då undrar jag om det är lätt att göra a-traktor av den om man tar dom dubbla lådorna från duetten och sen gör man det stora flaket skit liten och sen fixar man bucklorna rutan och kofångaren , så kan man väl sätta plast över lysena bak ? som det är på duetten nu.. och att man bygger hatthylla osv ...

Tacksamm för svar och hjälp !!! [smile][bigsmile][love]

kan lägga upp bilder om ni vill på duetten [cool]


   
Citera
Ämnesetiketter

lichen:

undrar jag om det är lätt att göra a-traktor av den

Är inte en King Cab ganska mycket bredare och allmänt annorlunda uppbyggd? Tror det är lättare att bygga ett nytt flak istället.

Antar att du har tillgång till en fullutrustad verkstad med alla verktyg och en duktig svetsare? Annars är detta knappast "lätt".


   
SvaraCitera

skaffa körkört slyngel


   
SvaraCitera

Tycker det borde vara tillåtet att preja A- och Epa-traktorer av vägen. [tired]

lichen:

lätt att göra a-traktor av den

Grejen med Duett som gör att den är så poppis att göra traktor av är att den har en riktig ram till skillnad från många moderna bilar som har självbärande kaross.

Kolla om den har en ram helt enkelt. Det underlättar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

funderar på det att göra ett litet flak och sätta dit under besiktingen och sen sätta dit det stora , , pappa är typ upväxt i en verkstad sen har jag massa större kompisar som oxå är typ född i verkstaden så men sånt är det ganska enkelt 🙂

Frippe96:

Antar att du har tillgång till en fullutrustad verkstad med alla verktyg och en duktig svetsare

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

det är ram ...

Myksa:

Kolla om den har en ram helt enkelt


   
SvaraCitera

herregud


   
SvaraCitera