Aviseringar
Rensa alla

a-traktor/epa


Ämnesstartare

får man ha 10% till lägg på 30km på en epa och iså fall varför ??


   
Citera

Tråden flyttad från Forum AKTUELLT/Övriga aktuella nyheter och händelser


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TROR det har att göra med att man ska kunna gasa upp i 33,3km/h om du tex drar 5 långtradarvagnar upp för en jävla backe,då kan du fortfarande hålla 30 i uppförsbackar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du vet väll att det e skillnad på EPA och A-Traktor?[bigcheers] men som sagt den får gå i 33[bigcheers]


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

sebbe900:

till lägg

[tard][tard][tard][tard][tard][tard][tard][tard]


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Trodde btw att det var 45 km/h som gällde. Men det kanske beror på.


   
SvaraCitera

ofta nån som har epa/a-traktor bryr sig om ifall den kör lagligt eller inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om jag inte var uppriktig nog, Högst 30 med en felmarginal på 10%, alltså HÖGST 33km/h med en a-tralla. En epa får gå hur fort som helst på 2 växlar och en utväxling på 1:10, MEN man får bara köra i 30km/h.

LÅS TRÅD!

btw god jul![bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

får gå max i 33 i besiktning tror jag och på väg 30 km/h annars kan de bli böter! sen om bilen e reggad med dubbla lådor io du har en så åker du fast om du nu ej har sån tur som jag o har singel låda lagligt 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu vill jag rätta lite folk här. En a-traktor får endast gå i 30 på pappret, dvs ditt intyg för växellådor, men när dom provkör den på besiktningen så godkänns den om den går i 33, men det gör inte att den får framföras i 33.
Lagen säger också att en a-traktor ska gå i 30 på maxvarv, och det är det näst intill ingen som gör efter besiktning;)

drfrasse44:

sen om bilen e reggad med dubbla lådor io du har en så åker du fast om du nu ej har sån tur som jag o har singel låda lagligt 😀

Tvivlar starkt på att din traktor är bessad med enkellåda, vad är det för modell?

Mvh
S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sthlmgrabben:

Tvivlar starkt på att din traktor är bessad med enkellåda, vad är det för modell?

Mvh
S

duett 63:a
reggad för 11 år sen annorlunda regler då:P finns till och med några saab 900 med fwd!


   
SvaraCitera