Aviseringar
Rensa alla

åååhh jag är så dum ibland 🙁


Ämnesstartare

rev upp typ hela benet i torsdags och det gjorde inte så mycket förutom att jag även fick ett stort skavsår typ precis där skor brukar sluta.. slängde på ett plåster och tog av det idag.. satt fast i såret typ, helt blött/varigt och vidrigt och gör ont "på djupet" nu. [cry]

kommer foten ramla av eller? [sad] hade jag levt på 1800talet hade jag varit döende nu.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

har också fått så

se till att håll det rent osv så ramlar inte foten av
men uppsök vårdcentralen om det fortfarande ser vidrigt ut om några dagar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fotbad i ljummet vatten kan hjälpa något


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tvätta med salsolsprit och försök lufta det så mycket du kan sedan. I alla fall byt plåster varje/varannan dag. När jag tog blodprov förut sade sköterskan att många infektioner kan bero på smuts som kommit in innanför välanvända plåster.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bild [blush][blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

fotbad i ljummet vatten

nej varmt o med massor av grönsåpa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Isotop:

vidrigt och gör ont "på djupet"

rengör noga o använd så lite skor som möjligt o sätt på ett gigantiskt plåster som inte har lim just där såret är

om du inte gör det så kommer foten verkligen att ramla av [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Tvätta med salsolsprit och försök lufta det så mycket du kan sedan. I alla fall byt plåster varje/varannan dag. När jag tog blodprov förut sade sköterskan att många infektioner kan bero på smuts som kommit in innanför välanvända plåster.

Ja det är ju så självklart egentligen haha. [sad] Samma plåster i 3 dagar, duschat 2 ggr och gått/tränat en massa..

Ska sitta med det luftat nu men sen när jag ska sova måste jag ha på plåster igen pga vill inte ha massa äckelsmet i sängen.. men byter fan direkt på morgonen då.

Hjärtlös:

se till att håll det rent osv så ramlar inte foten av
men uppsök vårdcentralen om det fortfarande ser vidrigt ut om några dagar.

Det hade typ varit borta nu om jag gjort rätt direkt, fick ett liknande fast mindre på samma ställe på andra foten samtidigt och det sket jag i, snart läkt.. [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Isotop:

Det hade typ varit borta nu om jag gjort rätt direkt, fick ett liknande fast mindre på samma ställe på andra foten samtidigt och det sket jag i, snart läkt..

jag har också och så fort de har läkt så använder jag samma skor igen så får jag nya. det här är ett tips: använd sköna skor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stackars dig:-( men jag tror att du överlever [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Isotop:

. men byter fan direkt på morgonen då.

Bra! Det blir nog bra ska du se.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

jag har också och så fort de har läkt så använder jag samma skor igen så får jag nya. det här är ett tips: använd sköna skor.

Inte skornas fel, ramlade på konstgräs. [blush]

Image

fick även detta + båda knäna fuckade

Image

Detta har läkt bra iaf! [y]

cuzIcan:

stackars dig:-( men jag tror att du överlever

Jag vågar knappt hoppas. [sad]

isola:

Bra! Det blir nog bra ska du se.

[blush][blush] yay

oatsreuvaue:

rengör noga o använd så lite skor som möjligt o sätt på ett gigantiskt plåster som inte har lim just där såret är

om du inte gör det så kommer foten verkligen att ramla av

ska bli chifen. [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Isotop:

fick även detta + båda knäna fuckade

att konstgräs kan skada så mycket..
ser ont ut [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Isotop:

jag vågar knappt hoppas

lovar att möta dig på andra sidan om du händelsevis skulle dö [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

att konstgräs kan skada så mycket..
ser ont ut

haha gjorde mål på fotbollen och skulle glida så där på knäna som fotbollsspelare gör [bigsmile] varenda "reva" är liksom där ett grässtrå av plast har grävt sig in, fick gå med shorts hela dagen efter pga gjorde så ont att jag inte kunde gå när jag hade byxor på mig.

cuzIcan:

lovar att möta dig på andra sidan om du händelsevis skulle dö

snällt, tror inte på ett liv efter detta dock. [sad]


   
SvaraCitera