Aviseringar
Rensa alla

Abbonemang - räkning på 1200?????


Ämnesstartare

Det är så att jag betalar ett abonemang på 270 per månad. Jag har Comviq kompis pot.

Nu när jag fick min räkning så hamnade den dock inte runt det priset...
Enligt deras sida ska det kosta 0 att smsa andra med comviq, vilket det brukar göra. När jag fick min räkning så låg den på 1200 nu, vilket är ungefär....ja mycket över vad jag betalar för.

Det värsta är att de skriver det ska kosta 0 att smsa, men att det är en jävla "öppningsavgift" på 69 öre som ja inte hade en jävla aning om?

Är det något jag missat eller ska det vara såhär?


   
Citera
Ämnesetiketter

Rätta mig men är inte comviq compis ett kontantkort?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Abonnemang är ett Satans påfund. Mina räkningar snittar runt tusen spänn ... på typ ingenting.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grön_apa:

Rätta mig men är inte comviq compis ett kontantkort?

Och en abonnemangsform.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oh shit. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ricochet:

Och en abonnemangsform.

Onödigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

been there myself [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har du en full specifikation på vad du ringt/sms:at? Kolla så att det verkligen stämmer med det som du blivit lovad. Ring till Tele2 och klaga annars.


   
SvaraCitera

Sebbenen:

Är det något jag missat eller ska det vara såhär?

Det är alltid något klurigt närr något kostar 0 kr


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du kanske har ringt för mkt bara [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej det var smsen. Bara det var på 600 kr.

Tydligen så kostar smsen 0 kronor per MINUT men 69 öre öppningsavgift...Nu fick jag lägga till 69 kr im månaden för att få det jag trodde jag redan hade, gratis sms...


   
SvaraCitera

Sebbenen:

Tydligen så kostar smsen 0 kronor per MINUT men 69 öre öppningsavgift...

sms för "0 kr/minut"..? är det jag eller du som är efter..?[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sebbenen:

Tydligen så kostar smsen 0 kronor per MINUT men 69 öre öppningsavgift...Nu fick jag lägga till 69 kr im månaden för att få det jag trodde jag redan hade, gratis sms...

Öh, sms är gratis till andra inom comvig, att RINGA har där emot en öppningsavgift, vilket står klart och tydligt i avtalet [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sebbenen:

"öppningsavgift" på 69 öre

detta är ju för samtal (hade comviq innan jag byte till telia nu), sms ska ju inte kosta om de nu är gratis :S

Sebbenen:

aning om?

därför man läser ALLT innan man accepterar [y]

dessutom.. om du precis bytt o detta är din första räkning så blir den dyrare då det är massa startavgifter man får o.O


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

dessutom.. om du precis bytt o detta är din första räkning så blir den dyrare då det är massa startavgifter man får o.O

I wish :p Denna var bara skyhög!


   
SvaraCitera