Aviseringar
Rensa alla

abc dieten


Ämnesstartare

Någon som vet exakt vad abc dieten går ut på? Ska man hålla sig borta från all sorts socker, fett osv? eller är det bara kalorierna man ska hålla sig till? Kan man göra nått fel så man istället går upp istället för ner i vikt o hur länge kan man hålla på med dieten? Är det okej att sänka kalorierna mer än vad det står nån dag eller att bara skita i att äta fler dagar? 


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

 hur gammal e du? håll dig till träning o riktig mat 

 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

siceps :
 hur gammal e du? håll dig till träning o riktig mat  

17, men det kommer jag ju göra


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Strikta dieter gör bara livet så mycket tråkigare.

Men, spelar det någon roll vad en diet har för regler och vad den heter, kan du inte bara sätta reglerna själv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ät bara förnuftigt istället för att gå på massa jävla dieter som kommer skada din kropp. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

undvik socker och fett i alltför stora mängder/för ofta, det är en bra riktlinje, dieter är bara trams


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMI:
Strikta dieter gör bara livet så mycket tråkigare.

Men, spelar det någon roll vad en diet har för regler och vad den heter, kan du inte bara sätta reglerna själv?

Nej jag tycker att de gör nånting o gå på lixom, vadå sätta regler själv? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Reeeetooo:
Ät bara förnuftigt istället för att gå på massa jävla dieter som kommer skada din kropp. 

Men det skadar ju inte kroppen dessutom hade jag lixom inte tänkt gå på det hela livet elr så


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

NicoleF:

Nej jag tycker att de gör nånting o gå på lixom, vadå sätta regler själv? 

testa dig fram och skapa en diet som du själv tycker fungerar. oftast enklare att följa så.


   
SvaraCitera
Kudhos

NEMI:

testa dig fram och skapa en diet som du själv tycker fungerar. oftast enklare att följa så.

Ja! Rätt metod.
Dieter är 50/50 att de funkar. Antingen slutar man för man mår inget bra eller så måste man sluta eftersom kroppen kommer ta skada. 
Hitta en kost som funkar för dig genom att testa dig fram själv. Och kombinera med träningen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:

Ja! Rätt metod.
Dieter är 50/50 att de funkar. Antingen slutar man för man mår inget bra eller så måste man sluta eftersom kroppen kommer ta skada. 
Hitta en kost som funkar för dig genom att testa dig fram själv. Och kombinera med träningen. 

NEMI:

testa dig fram och skapa en diet som du själv tycker fungerar. oftast enklare att följa så.

Jo men tar inte det skitlångt tid?


   
SvaraCitera
Kudhos

NicoleF:

Jo men tar inte det skitlångt tid?

Har du bråttom?


   
SvaraCitera

NicoleF:

Jo men tar inte det skitlångt tid?

läs på om basic näringslära, och hur olika näringsbehov interagerar med varandra. sen intensivpluggar du varenda diet, och vilka (bevisade) för- och nackdelar de har, läser de studier som gjorts för att lista ut exakt hur och varför de fungerar, vilka effekter de har på din hälsa, och sen sätter du ihop en diet som funkar för dina förutsättningar och som tillgodoser alla dina näringsmässiga behov, ger dig nog mycket kalorier för att fungera på längre sikt, och fungerar med mat som du är bekväm med i dagsläget.

kan säga som så att som jag upplever det är inte mängden mat du äter det avgörande för hur du mår av den, det är vad du äter och när/hur du äter det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NicoleF:

Jo men tar inte det skitlångt tid?

Du kommer aldrig kunna nå ett bra resultat utan att kroppen tar skada på ett snabbt sätt, på ett snabbt sätt, det är hårt arbete som gäller


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:

Har du bråttom?

Ja ganska? 


   
SvaraCitera