Aviseringar
Rensa alla

Abonnemang


Ämnesstartare

elverpigen:

ringer du för mer än 100 kr i månaden då?

Det har jag ingen aning om, men bra att ha lite extra pengar, och dessutom med just 195 så smsar jag gratis även till alla operatörer, annars kostar det som ett vanligt sms och det blir dyrt i längden.


   
SvaraCitera

MakingBelieve:

Det har jag ingen aning om, men bra att ha lite extra pengar, och dessutom med just 195 så smsar jag gratis även till alla operatörer, annars kostar det som ett vanligt sms och det blir dyrt i längden.

till slut,omdu inte gör av med hela potten kommer du ju ha tusenlappar på din telefon som du inte kan få ut, för mig ser det ut som rätt mkt slöseri men ja. det var inte vad tråden handlade om [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

till slut,omdu inte gör av med hela potten kommer du ju ha tusenlappar på din telefon som du inte kan få ut, för mig ser det ut som rätt mkt slöseri men ja. det var inte vad tråden handlade om

Jag smsar mer än jag ringer.. och de pengar som blir över kan användas i fall att jag inte har råd en månad.. och Dessutom används de mesta av pengarna när jag faktiskt ringer.. t.ex Telia är skitdyrt o ringa till. Tyck vad du vill, men vill du hellre ha en skuld du inte kan betala bara för att du promt ska ha abonnemang och är för lat för att tanka på själv 1 gång i månaden?

Och känner man för att bara tanka 75 en månad, så kan man göra det.


   
SvaraCitera

MakingBelieve:

Jag smsar mer än jag ringer.. och de pengar som blir över kan användas i fall att jag inte har råd en månad.. och Dessutom används de mesta av pengarna när jag faktiskt ringer.. t.ex Telia är skitdyrt o ringa till. Tyck vad du vill, men vill du hellre ha en skuld du inte kan betala bara för att du promt ska ha abonnemang och är för lat för att tanka på själv 1 gång i månaden?Och känner man för att bara tanka 75 en månad, så kan man göra det.

jag har valt nåt som funkar för mig, de olika alternativen finns ju för att människor anser sig ha olika behov.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som det ser ut idag kommer jag aldrig att skaffa ett fast abonnemang till någon telefon.. Laddar den inte ens varje månad, och skulle jag ha det behovet är det gjort på 5sek via internetbanken.. [crazy] Och samtal kan man ju ta emot oavsett så what ever. [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men hallå, nu har vi halkat av tråden.

Nu har jag bestämt mig för att betala min Mammas mobil. Om den är låst, kan man låsa upp under bindningstiden? Läste något att man inte kunde det? Jag tänker inte betala en telefon jag inte kan använda på flera månader och jag tänker absolut inte skaffa Telia som blir dyrare för de flesta jag känner har Comviq.


   
SvaraCitera

Gå till en teliabutik och fråga. Prova först om den är låst eller ej genom att försöka använda dittcomviq-simkort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

Gå till en teliabutik och fråga. Prova först om den är låst eller ej genom att försöka använda dittcomviq-simkort.

Nu blir det lite svårt. Min mor ska ringa, inväntar samtal. Och anledningen att jag inte kan testa är för att den är inne för lagningen o då måste jag veta allt innan.


   
SvaraCitera

det är väl bara att sätta in ditt comviq-kort å se om det funkar..? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gjorde det på en trelåst och den sa nej. Tänker inte betala för något som inte fungerar.


   
SvaraCitera