Aviseringar
Rensa alla

Abonnemanghjälp.


Ämnesstartare

Pga en händelse blir jag nu tvungen att lära mig allt om ekonomi och räkningar och telefonabonnemang och skit. Och just om mobilabonnemang vet jag ingenting, därför kanske ni kan hjälpa? eh?

- När man ska avsäga ett abonnemang, är det till operatören man ringer?
- Kan man byta abonnemang men fortfarande behålla numret? och hur gör man då?
- Kan ett abonnemang stå på en även fast man inte är 18?
Alltså, okej, min pappa dog för ett tag sen, det är han som står på mitt abonnemang, hur gör jag för att få det att stå på mitt eget namn? om det går vill säga.

Är det bara att ringa upp operatören och vara sjukt dryg?


   
Citera
Ämnesstartare

Ska nog inte vara så svårt, bara ringa å fråga å ha sig 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ska själv byta o har mailat dem jag har nu för att se hur länge jag är bunden hos dem.. hittar inte mitt "kontrakt".. men hoppas man kan byta snart

IIIIIIIIIIH:

Kan man byta abonnemang men fortfarande behålla numret? och hur gör man då?

ja brukar stå på alla operatörers hemsidor: byt till telia/halebop/tele2 etc 😛

IIIIIIIIIIH:

Kan ett abonnemang stå på en även fast man inte är 18?
Alltså, okej, min pappa dog för ett tag sen, det är han som står på mitt abonnemang

om du byter genom att beställa över en hemsida så kanske de t blir svårt.. men ring isf[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DPope:

om du byter genom att beställa över en hemsida så kanske de t blir svårt.. men ring isf[y]

jo, jag kommer nog ringa imorgon.
Undrar mest det med åldern, jag har ingen aning. Skulle vara såå mycket enklare om det stod på mig och inte på mamma, men som sagt, jag har ingen aning om det går.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

IIIIIIIIIIH:

Skulle vara såå mycket enklare om det stod på mig och inte på mamma

pappa sa du förut? 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DPope:

pappa sa du förut? 😛

jo, men om det inte går att det inte står på mig, för jag är under 18, måste det stå på mamma nu ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

IIIIIIIIIIH:

jo, men om det inte går att det inte står på mig, för jag är under 18, måste det stå på mamma nu ^^

jaha :p jo ok 😛 men borde väl gå.. tror jag.. men det ordnar sig nog 😀 jag ahr ju fördelen med att vara äldre än 18 iaf [cute]


   
SvaraCitera

När jag bytte nummer från abonemang som inte stod på mig fick jag helt enkelt vänta 30 dagar och byta tillbaka till numret helt själv genom att ringa kundtjänsten och be om det utsatta numret. 🙂

Tele2/comviq har bra priser http://www.tele2.se/sheeptobechic
Precis styrt en telefon därifrån.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du får ringa din operatör, men är man under 18 får man inte teckna abbonemang.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tobias:

du får ringa din operatör, men är man under 18 får man inte teckna abbonemang.

det var det jag tænkte ja, sjukt drygt.

Håller iaf på att ringa till telia nu, 'du har plats .. 54 i turordningen'. Jippi!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera