Aviseringar
Rensa alla

Abort


Ämnesstartare

shulululu1:

sa jag att jag inte skulle bli påverkad? jag menar att jag skulle inte vara ledsen över själva aborten, att det som finsn i mig försvinner, säger bara byebye till det men det som skulle freaka ut mig totalt är smärtan.

Så abort för dig är ungefär som ett ovanligt obekvämt toalettbesök. Typ riktigt magsjuk? [confused]

shulululu1:

jag kanske har det sjukt jobbigt just nu och en abort i jämförelse med det jag går igenom är ett litet besvär för mig.. börjar du fatta poängen?

Nu pratar du utifrån dig själv och dina känslor och erfarenheter.
Jag pratar rent allmänt. (Vore jäkligt dumt annars eftersom jag är kille.)

shulululu1:

kom inte och säg att bara för att man inte gråter över en abort så är man störd

Sade inte gråter.
Jag tycker och tror att man "borde" må dåligt över det, i alla fall ett litet tag.
Man behöver inte må skit och ha självmordstankar under flera veckor - men att inte känna någonting, att tycka det är samma sak som ett toalettbesök är inte rätt.

Finns nog inte något så starkt som moderskänslor och även om det bara är en cell som har delat sig några gånger så finns det något där - och, inte minst - hormonerna har börjat härja runt rejält!

Därför man inte ska prata om hur man själv känner och har det. Rent allmänt (som faktum) är moderskänslor starka och när en kvinna blir befruktad (tråkigt det lät) så bryter helvetet lös i henne.

shulululu1:

jag är en känslosam och sympatisk människa.

Okej, trevligt och bra för dig. Säger du det så är det säkert så. Men det hör inte riktigt hit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Så abort för dig är ungefär som ett ovanligt obekvämt toalettbesök. Typ riktigt magsjuk? [confused]

dålig jämförelse. en abort är mer ångest (ångest över att jag inte hade bättre koll på pillrerna or whatever det skulle vara), och så fort den är utförd så skulle jag må bra igen. hur konstigt kan det låta egentligen? [confused]

Myksa:

Finns nog inte något så starkt som moderskänslor och även om det bara är en cell som har delat sig några gånger så finns det något där - och, inte minst - hormonerna har börjat härja runt rejält!

så du menar alltså att det är hormonernas fel att alla är ledsna när det kommer till abort? eftersom moderskänslorna är mycket starkare? INTE en själv? för likadant är det med PMS, jag är inte irriterad innan mens pga något specifikt, det är bara mina hormoner som spökar. alltså kan jag bedöma NU utan att moderskänslor och utan att hormoner spökar, att jag känner att jag inte skulle vara ledsen under en abortprocess. men om det är nu så att hormonerna tvingar mig att bli det så vad kan man göra.. ahhah

Myksa:

Okej, trevligt och bra för dig. Säger du det så är det säkert så. Men det hör inte riktigt hit.

uuuh vilken attityd man kan ha

// the end


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shulululu1:

DU tjejen borde se att det är det bästa för ditt liv och bara gå vidare. vad exakt mår du dåligt över?

Att det blev som ett chock, trodde från början att jag var magsjuk eller något liknande. Sedan att jag bara är 17 år gör saken värre. Vill inte blanda in mina föräldrar .. eftersom att de skulle reagera mycket negativt (ja, jag vet!) . Även hon jag pratade med på ungdomsmottagningen sa att det vore bäst så, men att jag borde prata med någon vuxen. För att få ett "vuxet" stöd. Har varit gravid i 6 veckor så kan göra abort med medicin.

Att jag är ledsen är mkt med mina hormoner för tillfället. Gråter varje dag, mår illa och allt är åt helvete. Men jag har bokat tid för doktorn .. att han ska se hur det ligger till och sådant. Jag har stöd från mina närmsta vänner, så känner mig inte ensam. Har stöd från min pojkvän .. har är lika orolig och mår lika dåligt som jag. Eftersom att när jag mår dåligt tar han till sig. Han bryr sig .. jag kämpar och detta ska inte få ske igen på många år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Att fråga efter privat kontakt via PM eller dylikt är en kontaktannons, ja. Ingen biggie den här gången, förstår att det kan vara svårt att förstå det av regeltexten, så du fick ingen varning eller så. Men nu vet du hur det är :3

okej ..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Att fråga efter privat kontakt via PM eller dylikt är en kontaktannons, ja.

Men cheesiieee, vadå sparka på någon som redan ligger? En tjej som mår dåligt och vill ha kontakt med någon att prata om bara, big deal?!? [tard]

Live and let live... [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

herr_nilsson:

Men cheesiieee, vadå sparka på någon som redan ligger? En tjej som mår dåligt och vill ha kontakt med någon att prata om bara, big deal?!?

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har gjort en abort och det var något av det jobbigast jag gjort i hela mitt liv. Jag hade dock gått så långt att jag fick föda ut det, vilket jag förmodar att du inte behöver göra.

Jag mår dåligt än idag och det enda som kan få såren att läka är en ny graviditet. Så känner jag just nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera