Aviseringar
Rensa alla

Abort


Ämnesstartare

Jag va på um för typ 3 veckor sedan och fick reda på att jag va gravid, bestämde då att jag skulle göra en abort. Då var jag i ca 6 veckan så det blrv bestämt att ja skulle göra en medisinskabort.
Bröt ihop totalt när jag fick reda på att jag var på smällen och började grina.

Men sedan ett par timmar senare så blev jag som helt kall. hmm, svårt att förklara. Men de var som om en del av mig försvann.
Som om allt jag trodde om mig själv var bortblåst.

Ja de jag vill komma till är, är de någon annan som kännt sig helt tom efter ett sånt besked? eller ja, de kanske är klart att de flesta har. Men att de har hållt i sig och som om allt som händer runt om kring en inte känns som om de händer på riktigt?


   
Citera

Kanske för att du ville behålla barnet. Vill du det?


   
SvaraCitera

Hm. Kanske skulle kunna bli gravid då, jag är ju redan så.


   
SvaraCitera

Kan inte jag få köpa den istället, jag betalar bra [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, absolut inte.
Jag är inte mogen för att vara mamma, har så mycket kvar att göra innan de är dax.
Men jag har inte gjort aborten ännu, ska göra det om 2 dagar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inte rätt läge för skämt kanske? Finns andra ställen du kan köpa barn på


   
SvaraCitera

Image<Abort mission!)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Conny:

<Abort mission!)

Haha, de kan man ju säga 🙂


   
SvaraCitera

flodh3st:

Nej, absolut inte.
Jag är inte mogen för att vara mamma, har så mycket kvar att göra innan de är dax.
Men jag har inte gjort aborten ännu, ska göra det om 2 dagar.

Vad är det för fel på adoption?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inget alls, jag är för adoption. men jag kunde inte äns säga till min mamma att jag var gravid så då känns det fel att föda det och sen ge bort barnet.

Nortexius:

Vad är det för fel på adoption?


   
SvaraCitera

flodh3st:

inget alls, jag är för adoption. men jag kunde inte äns säga till min mamma att jag var gravid så då känns det fel att föda det och sen ge bort barnet.

Känns det inte fel att avsluta ett potentiellt liv bara för att du och din mamma inte kan prata med varann?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nortexius:

Känns det inte fel att avsluta ett potentiellt liv bara för att du och din mamma inte kan prata med varann?

Nej, de gorde det inte. Det var ju inte enbart på grund ut av min mamma jag gjorde en abort.
Jag gjorde det för att jag inte ville föda ett barn som jag inte kunde ta hand om.


   
SvaraCitera

flodh3st:

Jag gjorde det för att jag inte ville föda ett barn som jag inte kunde ta hand om.

ja och då kan man adoptera bort det till en person som kan? och sen kan ju morsan hjälpa till att ta hand om barnet så det är ju inte precis som att det är omöjligt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nortexius:

ja och då kan man adoptera bort det till en person som kan?

Men jag skulle aldrig kunna lämna bort ett barn.. Så enkelt är det.


   
SvaraCitera

flodh3st:

Men jag skulle aldrig kunna lämna bort ett barn.. Så enkelt är det.

Ja hellre döda det än att ge det till nån annan [y]


   
SvaraCitera