Aviseringar
Rensa alla

Abort


Ämnesstartare

Hittade ingen sådan här olåst tråd så då snickrade jag ihop en själv med mina egna små tassar.


   
Citera
Ämnesetiketter

Kan inte påstå att jag är varken för eller emot. För det är bra att det finns och att det går att användas men man ska ju inte vara "slarvig" bara för att man vet att det "ändå går att göra abort". [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

FÖR (Du röstade på detta alternativ)

Kvinnans kropp = kvinnan bestämmer. Alltid. Politiker, hippies, religiösa fundamentalister och konservativt pack ska ge fan i kvinnors kroppar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eeeeeemma:

Kan inte påstå att jag är varken för eller emot. För det är bra att det finns och att det går att användas men man ska ju inte vara "slarvig" bara för att man vet att det "ändå går att göra abort". [smile]

Då röstar du "för i extremfall" eller "annat".
Det är självklart ingen ersättning till preventivmedel men inget preventivmedel är hundraprocentigt så den olyckan kan alltid hända om du väljer att ha sex.


   
SvaraCitera

isola:

preventivmedel är hundraprocentigt så den olyckan kan alltid hända om du väljer att ha sex.

Självklart är det så!
Jag menade bara det att även om det finns så ska man vara noggrann att skydda sig, det är liksom ingen ursäkt. Men självklart kan det gå snett ändå och då är det kanon att det finns!


   
SvaraCitera
höna

isola:

FÖR (Du röstade på detta alternativ)

ofc. fast man ska självklart sig. men det tror jag alla vettiga människor vet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

FÖR (Du röstade på detta alternativ)

hellre en abort för mycket än ett barn för mycket liXom


   
SvaraCitera

Jag skulle i alla fall inte vilja bli ofrivillig-barnunderhålls-betalare.

[sad][sad][sad]

Hellre ett dött barn [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

FÖR (Du röstade på detta alternativ)

Är man inte mogen nog, har en stabil relation, bra boendesituation och en sysselsättning som man klarar sig bra på ska man inte ha barn.

dessutom

Slumpartad:

Jag skulle i alla fall inte vilja bli ofrivillig-barnunderhålls-betalare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

Jag skulle i alla fall inte vilja bli ofrivillig-barnunderhålls-betalare.

OF 5:

Jag skulle i alla fall inte vilja bli ofrivillig-barnunderhålls-betalare.

Det där är ett ganska vidrigt och själviskt synsätt, enligt mig. Utan minsta tanke på att ens egen unge växer upp utan pappa eller hur de har det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Det där är ett ganska vidrigt och själviskt synsätt, enligt mig. Utan minsta tanke på att ens egen unge växer upp utan pappa eller hur dem har det.

Visst kan det vara syniskt men bara för att man vill ha en relation betyder inte det att man vill ha ett barn. Eller ännu värre bara för att man knullar med någon på krogen så vill man inte ha ett barn.

Men det kan hända, och ett oönskat barn kommer aldrig få så mycket kärlek som det borde. så nära verkligheten lever i alla fall jag. Kan man inte ge ett barn allt ska man inte ha med ett barn att göra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Kan man inte ge ett barn allt ska man inte ha med ett barn att göra

Nej men som man så kan man ju aldrig riktigt välja så och även om man blir arg på ungens mamma så är det ju ens eget kött och blod och jag förstår inte hur man någonsin skulle kunna vända sin egen unge ryggen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

så och även om man blir arg på ungens mamma så är det ju ens eget kött och blod och jag förstår inte hur man någonsin skulle kunna vända sin egen unge ryggen.

om det på något sätt tröstar dig så kommer det aldrig drabba något av mitt blod. Den enda som kan komma att drabbas är en eventuell partner som inte kommer ha ett sexliv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

FÖR (Du röstade på detta alternativ)

Jag är för att gravida kvinnor ska ha möjligheten att göra aborter, alltså. Jag är inte för dem i sig, riktigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Jag är för att gravida kvinnor ska ha möjligheten att göra aborter, alltså. Jag är inte för dem i sig, riktigt.

Det är väl samma sak [cute]
Men ja, förstår nog vad du menar.


   
SvaraCitera