Forumet - Abort

Abort

8113 0 99

Jag anser som så att det är kvinnans kropp och hon därmed har rätten att bestämma om hon ska bära runt på det. Och om det är en ofrivilligt graviditet, är abort givet för att inte få ett oönskat barn. Men samtidigt tycker jag att mannen ska ha viss delaktighet om barnet ska behållas, då det är hans barn också. Och han kanske inte vill ha ett oönskat barn upptrycks i ansiktet. Dock har han bara rätt att bestämma om sina spermier så länge de är innanför hans egna kropp. För hans del är de säkra korten att avstå sex helt, alternativt vara en pedant kondomanvändare. Om han nu inte vill ha barn, alltså.

Spana också in:

Tjohej: Jag anser som så att det är kvinnans kropp och hon därmed har rätten att bestämma om hon ska bära runt på det. Och om det är en ofrivilligt graviditet, är abort givet för att inte få ett oönskat barn. Men samtidigt tycker jag att mannen ska ha viss delaktighet om barnet ska behållas, då det är hans barn också. Och han kanske inte vill ha ett oönskat barn upptrycks i ansiktet. Dock har han bara rätt att bestämma om sina spermier så länge de är innanför hans egna kropp. För hans del är de säkra korten att avstå sex helt, alternativt vara en pedant kondomanvändare. Om han nu inte vill ha barn, alltså.
precis:)!

För. Oavsett hur graviditeten har uppkommit ska ingen människa mot sin vilja tvingas gå igenom en nio månader lång förlossning och en kroppsförändrande och riskabel förlossning mot sin vilja. Det handlar om en sex och jämställdhet - en kille riskerar ingen graviditet och förlossning om han glömmer kondomen i ett fylleknull. Att man ska få abort pga våldtäkt osv är inget att diskutera, men jag vill hellre försvara rätten att få abort för att man helt enkelt inte har lust att få barn. Det räcker bra som orsak. 

Tjohej: Jag anser som så att det är kvinnans kropp och hon därmed har rätten att bestämma om hon ska bära runt på det. Och om det är en ofrivilligt graviditet, är abort givet för att inte få ett oönskat barn. Men samtidigt tycker jag att mannen ska ha viss delaktighet om barnet ska behållas, då det är hans barn också. Och han kanske inte vill ha ett oönskat barn upptrycks i ansiktet. Dock har han bara rätt att bestämma om sina spermier så länge de är innanför hans egna kropp. För hans del är de säkra korten att avstå sex helt, alternativt vara en pedant kondomanvändare. Om han nu inte vill ha barn, alltså.

bra där patric!

Reeeetooo: Däremot om man bara skippa skydd för att de är jobbigt, inte lika skönt osv tycker jag man får stå sitt kastst
Då är det ju dock bara tjejen som får stå sitt kast (i betydelsen graviditet och förlossning), inte killen. Vad tycker du om folk som blivit gravida av misstag, så som en sprucken kondom eller ett preventimedel som av någon anledning inte har fungerat, och som helt enkelt inte vill ha barn? 

stereo total:
fan vad lack jag blir. 
vilket biologiskt kön har du? 
har DU gjort abort någon gång?
vilka preventivmedel har DU använt? 
Jag är man. Nej har inte gjort abort någon gång då jag själv inte kan bli gravid.Nej mitt ex har inte behövt göra abort. Och ingen av dom som jag har haft samlag med heller. Varför? Jo för även om jag varit full eller nykter så har jag haft kondom. Alltså skyddat mig.