Aviseringar
Rensa alla

Abort, rätt eller fel?


Ämnesstartare

Dehär är typ en svår fråga, iallafall för tjejer, anser jag. Men vad tycker ni? Är det rätt eller fel att göra abort? Om man är 17 år? Varför tycker ni som ni gör? 


   
Citera
Ämnesstartare

varför är det en svår fråga? man väljer själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ingenting är rätt eller fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är upp till var och en, men jag tycker att det är fel. Även barnet inte är fött, finns där ett liv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är väldigt kluven i denna frågan.
Även om jag förstår att det kan finnas skäl till att utföra abort, såsom våldtäkt, för ung, inte lämplig m.m så tycker jag också att folk ibland behöver få sig en läxa för att de har oskyddat.
Så det finns två sidor av myntet i detta fallet, enligt mig.
Abort ska inte vara något man tar till efter varje gång man har sex med sin partner/kk/ons bara för att man medvetet skippar preventivmedel och blir på smällen. Samtidigt är det bra att möjligheten finns för sådana fall där det kan vara nödvändigt.
Samtidigt så är det varje kvinnas eget val i slutändan tycker jag. Inget jag kommer gå ut och protestera mot som vissa verkar gilla att göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

männen uttalar sig som vanligt om vad kvinnan ska göra med sin kropp. jag tycker att alla män ska skära bort sina pungkulor med morakniv, annars kanske de gör en kvinna på smällen och det är så jävla oansvarigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker att kvinnor skall ha rätt till abort i särskilda lägen, efter nogranna utredningar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att ha sex är ju alltid en risk, om man inte vill ha barn. Måste man nu ha sex, får man ju ändå vara beredd på att det kan bli något. Även om man använder kondom. Den kan ju spricka.


   
SvaraCitera
Seydel

Att säga att abort är fel är väl som att säga till en kille att sluta onanera då han också slösar bort liv. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker det borde vara tvångsabort på folk under 18 som blir gravida.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inget barn förtjänar att födas in i en olämplig eller oönskad tillvaro eller som barn till olämpliga föräldrar, då är det mycket bättre att avsluta graviditeten innan det blivit något barn.
Det är ofta, och även så i denna tråd, män som har en massa åsikter om abort och vad kvinnor ska och inte ska göra med sina kroppar och sitt liv.
Till dessa manschauvinister säger jag: skaffa en jävla vettig människosyn och inse att kvinnor har rätten att själva bestämma över sina egna kroppar, sin sexualitet, sitt liv och om de vill bli föräldrar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag äcklas djupt av era åsikter. fy fan. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Abort är kanske inget som man bör sträva efter, vi utför nog långt fler aborter än vad som skulle behövas om folk bara kunde lära sig att använda preventivmedel. Det är dock bättre att utföra en abort än att man föder ett oönskat barn tycker jag. 

Så länge man gör det innan barnet har fått ett medvetande så har jag inga problem med det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Helt fel! Ett liv skall aldrig tas! Gud har gett oss liv och det skall vi värna om. Abort är inte bara mord utan också en direkt synd mot guds skapelse. Gud är heligast och allsmäktig över allt levande på jorden! Jesus jag ser dig! Amen!


   
SvaraCitera

Ni som förespråkar att män ska få avsäga sig faderskapet. Hur tror ni barnen känner inför det? Att bli aktivt bortvalda av sin pappa? Även barn som saknar en eller båda föräldrarna växer upp och börjar tänka.


   
SvaraCitera