Aviseringar
Rensa alla

Abort, rätt eller fel?


Exner

abortera alla djurungar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är alltid rätt med abort, vi behöver inte fler barn


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker att kvinnor får göra vad de än vill. En tjej ska aldrig behöva gå igenom någonting hon inte vill och utsätta sin kropp bara för att en del av allmänheten tycker att abort är fel. Sen har jag tyvärr VÄLDIGT svårt för när killar är emot abort för liksom de vet inte hur det är och de är inte de som kommer uppleva allt "dåligt" med att vara gravid eller att föda. Sen är kanske inte föräldrarna till barnet redo och då är det mer synd för barnet att bli född där han/hon inte är önskad. Sen har alla olika syn på det här men så länge det inte drabbar dem så kan de bara hålla käften om vad andra gör och skaffa sig ett eget liv att bry sig om! 🙂


   
SvaraCitera
mynona

Rätt därför att det är ett ohyggligt övergrepp att tvinga en MÄNNISKA att gå igenom en graviditet och en förlossning mot sin vilja. Det påminner mig om någon slags nazistiskt avelsexpermient. 


   
SvaraCitera
Yaren

Jag tycker att det abort är ganska hemskt egentligen men förändrar ingenting, alla kvinnor ska ha rätt att göra det, men man ska inte missbruka den rättigheten och därmed använda abort som ett preventivmedel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja fattar inte hur dom som gör abbort kan leva med sigsjälva de är jätte elakt mot barnet !! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ett dött barn är ett bra barn.

Vi lever på en begränsad yta och med begränsade resurser, det är jävligt nog att få tag på parkering eller stå i kö på Systemet idag som det är. När en kvinna föder ett barn så mångdubblas hennes "carbon footprint" har jag för mig, alltså är det vettigare ur miljösynpunkt att göra abort och använda pengarna man skulle ha kastat på barnet och köpa en 1970 års Cadillac Eldorado som drar 30 liter milen och cruisa runt i den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Håller med Haniish och isola Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det finns en skillnad på ett liv och ett medvetet liv. Antal aborter i VÄRLDEN borde vara lika många som det finns gravida KVINNOR i världen, som INTE vill ha barn. Sen får de som vill gråta över en pöl foster i papperskorgen utan för Karolinska, göra det om de vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska vi ta detta ett steg till kanske? Alla ni som nu tycker att aborter är fel. Om en kvinna blir våldtagen och blir med barn, skall stackaren behöva föda ett barn även om hon inte vill det? Eller har våldtäkten en mening kanske? Guds verk? 

Bara lite nyfiken, och ogilla så mycket ni vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker det vore bra om alla som e under 5 och ritar kasst borde dö. är för sen abort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om män hade blivit gravida istället för kvinnor så hade abort aldrig någonsin varit en fråga, det hade varit en självklar rättighet. Hade någon kvinna då kommit och sagt att abort borde vara olagligt så hade hon sannolikt bränts på bål för häxeri, åtminstone i i vissa delar av världen. 

Att abort nu är en fråga eftersom det är kvinnor som blir gravida gör mig smått förbannad. Och ni som sitter och skriver att abort är mord på oskyldiga barn och samtidigt att mord på oskyldiga barn ska vara "okej i särskilda lägen" är verkligen korkade på både det ena och det andra sättet.

Ville bara säga det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså, seriöst den här tråden. Först bör detta vara en diskussionstråd och inte en frågetråd och sedan vadfan på de flesta här.


   
SvaraCitera

Det är alltid rätt om den gravida själv vill det. Inget barn ska någonsin behöva komma till världen oönskat. Ingen människa ska behöva ta det ansvaret förrän de är beredda att göra det. Vad är mest konstruktivt för individen och samhället?


   
SvaraCitera