Aviseringar
Rensa alla

Abort under tvång!


Ämnesstartare

"Sandra nyförlöst med lilla Saga född i vecka 21, dödad i en av socialtjänsten påtvingad abort för att inte få sitt äldre barn kidnappat av svenska myndigheter.

"När du kom till sjukhuset när Saga låg i magen kände du att det fanns någon som kunde förklara riktigt för dig om vad som skulle hända & varför?

Jag blev mentalt förberedd av en sjuksköterska om vad som skulle ske. Det skulle bli jobbigt för Saga i magen, sparkarna skulle så småningom avta för att hon inte hade kraft nog och hon skulle kvävas till döds när hon var född... förlossningen skulle vara som vanligt fast på en "abortavdelning" som det kallas. Jag har aldrig känt mig så rädd i hela mitt liv. "

"I flera år har många ställt mig frågan vad som egentligen hände våren 2010 när jag väntade Angelicas lilla syster, Saga. Det många inte vet var att socialtjänsten gick in och gav mig ett ultimatum - gör abort annars så omhändetar vi Angelica med LVU (Lag med särskilda bestämmelser om vård av unga)"


Källa: 

Läs även detta:

http://na.se/bloggar/saraqvarforth/1.1667185-miss-q-s-resa?blogPostAction=view_post&postingId=19.859501


   
Citera
Ämnesstartare

Väldans vad du har börjat få intresse för det här med kvinnors rättigheter på sistone! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Väldans vad du har börjat få intresse för det här med kvinnors rättigheter på sistone! 

Det har jag haft länge, men inte visat det speciellt mycket. Men inte bara för kvinnans. Männens också, givetvis. Allas. Jag är starkt emot orättvisa behandlingar i alla dess former.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur gammal var Sandra? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Hur gammal var Sandra? 

19.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hon var lá 15-16 vid tillfället utav sjukhusbesöket? 19 vid intervjun.

Har ikväll suttit i telefonen men helhärlig tjej vid namn Sandra 
Det som skiljer Sandra från många av oss andra är Sandra är bara 19 år i dag...
Att höra Sandra prata om allt hon har fått erfara under 2010...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xuzkie:
Hon var lá 16 vid tillfället utav sjukhusbesöket? 19 vid intervjun Eller jag fått allt om bakfoten?

Jag fick det till 17, men jag kan mycket väl ha blandat ihop siffrorna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jaja Galen
   Tycker att det hela var väldigt sorgligt vaddafall Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förstår inte vad problemet är, kan man inte ta hand om barn skall man sannerligen inte ha fler


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mördare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xuzkie:
Jaja Galen
   Tycker att det hela var väldigt sorgligt vaddafall Ledsen

Jo, men absolut. Oavsett hennes ålder frångår j inte det faktumet att det är sorgligt.

Chuz Martinez: Förstår inte vad problemet är, kan man inte ta hand om barn skall man sannerligen inte ha fler

Nej, det är sant. Men hur ställer du dig till en påtvingad abort?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjohej: Men hur ställer du dig till en påtvingad abort?

Helt för, det finns alldeles för många människor för en hållbar ekologisk utveckling redan idag, ju färre som föds desto bättre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chuz Martinez:

Helt för, det finns alldeles för många människor för en hållbar ekologisk utveckling redan idag, ju färre som föds desto bättre

Ja, det var ju också ett sätt att se på saken.


   
SvaraCitera

S3ON:
Väldans vad du har börjat få intresse för det här med kvinnors rättigheter på sistone! 

what can I say, jag är inspirerande Blink men nä, det har han varit länge tycker jag 🙂


   
SvaraCitera

Xuzkie: Sandra är bara 19 år i dag...

hon är 21 idag


   
SvaraCitera