Aviseringar
Rensa alla

absinth + ?????


Ämnesstartare

Geigerzähler:

Jag tycker att det låter som en ypperligt tillfälle att inte dricka alls. [no-no]

gjorde jag inte![blush]😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Jag tycker att det låter som en ypperligt tillfälle att inte dricka alls. [no-no]

en um-träff hade ju varit ytterst obehaglig om det inte vore för alkohol, det är knappast något "ypperligt tillfälle att inte dricka". [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vissarionovitj:

en um-träff hade ju varit ytterst obehaglig om det inte vore för alkohol, det är knappast något "ypperligt tillfälle att inte dricka". [shake]

brukar inte vara full på umträffar[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

brukar inte vara full på umträffar[blush]

i och för sig, att se de andra vara fulla kan nog vara underhållande det med. dock deltar man knappast aktivt då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vissarionovitj:

en um-träff hade ju varit ytterst obehaglig om det inte vore för alkohol, det är knappast något "ypperligt tillfälle att inte dricka". [shake]

Då är man ej ämnad till att gå på UM-träff. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Då är man ej ämnad till att gå på UM-träff.

jag tycker att din mentalitet när det gäller berusningsmedel är lite underlig, ifall man kan hantera dem så är de väldigt användbara.

alkohol lättar på omdömet, vilket hjälper en att ta risker. för en blyg person kan det innebära att tala i grupper man inte är helt van vid, vilket kan hjälpa en bli bekväm i dessa.

istället för att se vad personer har för begränsningar, vad de är "ämnade till", kan man se vilka möjligheter de har. berusningsmedel kan öka deras möjligheter och är därmed bra verktyg (de kan förstås även verka begränsande, men det skulle jag inte säga att alkohol gör på en um-träff).

absolutism, eller nykterism överhuvudtaget för den delen, har inget intrinsikalt värde.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker om alkohol.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vissarionovitj:

jag tycker att din mentalitet när det gäller berusningsmedel är lite underlig

Jag tycker att den är bäst. Måste man dricka för att våga göra saker så är man en jävligt fail människa. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Måste man dricka för att våga göra saker så är man en jävligt fail människa.

möjligt, men ska man låta sig begränsas av att man är "fail"? bättre att försöka bli mindre "fail" och ifall man anser att det kräver alkohol så ser jag inte vilken rätt du har att döma det beslutet.

jag tror du hade tjänat mycket på att försöka vara mindre trångsynt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vissarionovitj:

jag tror du hade tjänat mycket på att försöka vara mindre trångsynt.

Det tror jag inte. [smile] Har druckit mycket alkohol förut, anser att jag var en jävligt fail människa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är problemet smaken eller hettan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om problemet är smaken, testa att blanda den rätt svagt med hallonsoda. Personligen gillar jag inte heller anis, men lakrits + hallonsoda är ju en vanlig kombination i godis, så kanske?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Det tror jag inte. Har druckit mycket alkohol förut, anser att jag var en jävligt fail människa.

jag har också använt berusningsmedel på ett sätt som jag i efterhand ångrat, men det betyder inte att de är utan värde. att jag (och tydligen du) har problem med att hantera dem betyder inte att de inte kan vara till mer hjälp än skada för andra; du kan inte utgå från att andra människor skulle ha roligare av att undvika dem.

nu vet jag inte ens om du har de värderingar jag tillskriver dig, men jag antog det efter att ha läst vad du har skrivit om alkohol tidigare och du har ännu inte sagt emot mig i den här tråden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vissarionovitj:

tt jag (och tydligen du) har problem med att hantera dem betyder inte att de inte kan vara till mer hjälp än skada för andra; du kan inte utgå från att andra människor skulle ha roligare av att undvika dem.

Jag ser inget problem med att andra använder det, men jag tycker ju ändå att det är onödigt, min pojkvän dricker alkohol och jag låter honom göra det. Det är ju inte upp till mig att bestämma vad andra ska göra, men jag kan ju ändå säga vad jag tycker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Det är ju inte upp till mig att bestämma vad andra ska göra, men jag kan ju ändå säga vad jag tycker.

men jaha, då har jag bara missuppfattat dig som någon slags rabiat nykterist. [sad] jag ber om ursäkt.


   
SvaraCitera