Aviseringar
Rensa alla

Accepterar du otherkin?


Om jag förstår korrekt... så, exempelvis en person som känner sig som ett annat djur fast i en människokropp?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:
Gillar hur folk sväljer lögner bara för att inte "förolämpa" nån. Patetiskt. 

Sluta va en djurofob.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Niklas:

Sluta va en djurofob.

är en mytofob Icke!


   
SvaraCitera
soviet

Crysilis:
Om jag förstår korrekt... så, exempelvis en person som känner sig som ett annat djur fast i en människokropp?

aaa exakt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man kan inte känna sig som någonting som om den vore detta något vore totalt oförmögen att känna sig som något annat.


   
SvaraCitera
soviet

konstigaste e ju när det inte handlar om djur längre utan när dessa personer tror att de är tex stjärnor, demoner eller blommor :s


   
SvaraCitera
mynona

Tickstart:
Gillar hur folk sväljer lögner bara för att inte "förolämpa" nån. Patetiskt. 

Lite mer patetiskt att förolämpa andra människor. Jag tror själv inte på just detta, men jag ser inget patetiskt i att visa andra respekt och hänsyn i en fråga som inte skadar någon annan på något som helst sätt. Det finns inget patetiskt i hänsyn och respekt. 


   
SvaraCitera

soviet:
konstigaste e ju när det inte handlar om djur längre utan när dessa personer tror att de är tex stjärnor, demoner eller blommor :s

Hur speglar sig detta i vardagens verklighet? Om man exempelvis känner sig delvis som en blomma? Hur jag än tänker så får jag svårt till att förstå i vilken grad "otherkin" känner sig? En person med en högre grad av sådan känsla, hur ter det sig? Utmärker det sig på något vis, eller är det "bara" en känsla?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: Det finns inget patetiskt i hänsyn och respekt.

respekt för lögner? jo


   
SvaraCitera
soviet

Crysilis:

Hur speglar sig detta i vardagens verklighet? Om man exempelvis känner sig delvis som en blomma? Hur jag än tänker så får jag svårt till att förstå i vilken grad "otherkin" känner sig? En person med en högre grad av sådan känsla, hur ter det sig? Utmärker det sig på något vis, eller är det "bara" en känsla?

jag vet inte riktigt haha... men man kanske klär sig grönt, är mycket i naturen, pratar med växter, undviker att plocka blommor, stå ute när det regnar??


   
SvaraCitera
Hyfs
 Hyfs

Ja, men tycker att dom är skit konstiga. Så länge dom ej pressar det på mig eller stör mig.


   
SvaraCitera

Noooope. Jag minns en medlem här på UM som trodde att hon var en drake (flera av er minns säkert henne). Det var inte så lite skumt. Jag förstår ju att det är något som inte står rätt till i huvudet när man får såna övertygelser, men det innebär inte att man ska acceptera och vara okej med det. 


   
SvaraCitera

ööörkarn:
Noooope. Jag minns en medlem här på UM som trodde att hon var en drake (flera av er minns säkert henne). Det var inte så lite skumt. Jag förstår ju att det är något som inte står rätt till i huvudet när man får såna övertygelser, men det innebär inte att man ska acceptera och vara okej med det. 

599.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: Tycker inte om frågan. Den påminner mig om värdekonservativas åsikt att hbtq-personer är sjuka i huvudet när de uppfattar sig på annat sätt än vad de värdekonservativa själva gör. 
Jag har inga problem med att behandla dem som de vill bli sedda om jag skulle träffa någon som uppfattade sig så. Det är hänsyn och respekt för hur andra vill se sig.

 Typ så jag tolkade trådstarten också. Kan vissa personer kalla sig för män när de är kvinnor och vice versa borde det inte finnas problem med människor som tror sig vara något omänskligt


   
SvaraCitera