Aviseringar
Rensa alla

*Acne*


Ämnesstartare

Jag har under cirka två år (är sjutton) bara fått undantagsvis sämre och sämre hy, inte mycket röda finnar utan mest en jävla massa små pormaskar. Har gått på tetralysal i nästan tre månader, testat massa olika vitaminer som man ska få bra hy av, vart på stockholm medical skincare, testat massa olika hudvårdsserier och gått på massa djuprengöringar och så vidare och så vidare... Det enda jag inte har gjort är väl typ roccacutan, men det låter ju för jävligt.

Mår sjukt dåligt av detta, har inget självförtroende över huvud taget och skulle betala hur jävla mycket som helst för att få fin hy. Har speciellt blivit explosionsartat sämre de senaste få dagarna - har inte träffat min flickvän på två veckor men ska träffa henne imorgon, är så jävla rädd hur hon ska reagera. Detta problem slår mitt liv i spillror och är ett socialt handikapp som jag skulle göra vad fan som helst för att slippa, just nu känns det som att det skulle göra mitt liv komplett.

Vad fan ska man ta sig till? Överväger "slutgiltiga lösningar" när jag mår dåligt (som oftast är på kvällarna) men på morgonen försöker jag ta nya tag men det blir bara inte bättre, jag kan inte med ord beskriva hur mycket detta problem förstör för mig.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

har din flickvän aldrig sett dig förut eller? vad är det hon kommer reagera på?[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kaninteändras:

har din flickvän aldrig sett dig förut eller? vad är det hon kommer reagera på?

skrev fel, det har blivit sämre, har ändrat nu.


   
SvaraCitera

manvetaldrig:

"slutgiltiga lösningar"

Meaning? [tard]

I princip alla får någon gång problem med acne, vissa mer än andra, så är det bara.
Det är mest man själv som störs av det, när man väl lärt sig att inte tänka på det hela tiden och accepterar det så är det inget hinder alls för det sociala livet, för andra tänker inte på det.
Din flickvän har väl sett dig förut, är hon något att ha så tycker hon om dig för den du är, inte för hur bra hy du har.

Det går över. Kanske inte imorgon eller nästa vecka, men det går över tillslut.


   
SvaraCitera

manvetaldrig:

inte mycket röda finnar utan mest en jävla massa små pormaskar

gnäller du över små pormaskar? herregud.


   
SvaraCitera

manvetaldrig:

Vad fan ska man ta sig till?

gå till ellipse klinikken, Odengatan 106, och boka konsultation. Du kommer få garanterat mycket bättre hy på ett par månader med hjälp av deras produkter och behandlingar. Dom är jättetrevliga där och är vana med dessa problem


   
SvaraCitera

[cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

IceFalk:

Och för att vara lite..okontroversiell..så måste jag säga att olja är det som hjälpt mig mest i kampen mot pormaskar. Smörjer in med olivolja varje kväll och porerna blir både mindre och ljusare.

detta tycker jag låter som en vettig teori, kan inte du berätta lite mer? smörjer du in i ansiktet och kropp? hela kroppen eller bara där du har problem med pormaskar?


   
SvaraCitera

Tre månaders behandling är inte särskilt mycket vid stora hudproblem. Snarare lite..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KLÄM! [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

manvetaldrig:

roccacutan

vad är det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

IceFalk:

Men fett löser fett, olja löser olja

Fan va bra att jag hittade denna tråd och ditt inlägg.
Det ska jag testa!


   
SvaraCitera

IceFalk:

Smörjer in med olivolja varje kväll och porerna blir både mindre och ljusare.

Din metod låter skitbra. Tar du oljan på en bommullstuss eller liknande och hur mycket tar du? Blir inte håret och kudden sunkig om man sover med det?


   
SvaraCitera

IceFalk:

Skriver upp mina rutiner.

jag älskar dig. Nu måste jag bara testa när jag orkar. :>

Jag har försökt tillföra fukt förut i stället för att torka ut huden i hopp om att orenheter ska försvinna. Men då har jag smörjt in mig med hudkräm och det är det ju massa annan skit i så olja borde ju vara bättre.

[y]


   
SvaraCitera

IceFalk:

Lycka till! Meddela gärna hur det gick samt vad du tyckte var positivt/negativt. Alltid kul att höra. ^-^

Jag har testat nu i kanske en och en halv vecka och har itne direkt märkt någon skillnad. Men min hud brukar vara ganska fin på sommaren när den får sol så jag kanske testar igen i vinter så jag kan se resultat :>


   
SvaraCitera