Forumet - [Acne] Varning för känsliga tittare

[Acne] Varning för känsliga tittare

1795 1 27

Spana också in:


Skyz: Snälla kan någon hjälpa mig.. Jag skäms så!!!!!! Jag vågar knappt visa mig för min pojkvän utan smink.
Gå till en hudläkare. Jag hade också problem med det acne en gång i tiden och hos Dr Alina Trokenheim skriver hon ut Roaccutan ganska fort, utan några större tester eller besvär. Kostar som ett vanligt läkarbesök.

http://gulasidorna.eniro.se/f/dr-trokenheim-alina-hudl%C3%A4karmottagning-ab:4369466

Skyz:
Nej men testat massa olika medel, cleargone piller osv. Jag har tidigare varit hos läkare men då var jag 16.. Nu fyller jag snart 20, så haft det i många år.. Jag fick någon slags medicin då men troligtvis inte tillräckligt starka. 
Okej. Då skulle du verkligen ha gått till läkare tidigare och fått tabletter. Vad jag vet finns det två läkemedel som brukar användas. Först tetracyklin som hjälper men som kan få effekten att den bara är tillfällig och att acnen kommer tillbaka efter behandling. Och sedan det starkaste läkemedlet, roaccutan, vilket i princip garanterat gör att acnen försvinner helt. Men den har många biverkningar. Ibland kan läkare vilja att man testar tetracyklin först, men i ditt fall bör du nog försöka få det starkaste direkt, dvs roaccutan.

Men gå till läkare så fort som möjligt!