Aviseringar
Rensa alla

Acnen förstör mitt liv. Vad ska jag göra?


Barbienele:

så att dränka ansiktet i vatten hjälper alltså inte? huh? att hålla huden ren hjälper alltså inte? :I

Men det är ju den största myten, att folk med acne är smutsisar.


   
SvaraCitera

isola:

Men det är ju den största myten, att folk med acne är smutsisar.

mm tack JAG ÄR INTE SMUSTIG
(eller jo iofs men ändå)


   
SvaraCitera

Barbienele:

att hålla huden ren hjälper alltså inte? :I

det gör det absolut, i många fall faktiskt! jag har aldrig haft några direkta "problem" men har ändå rätt känslig hy så om jag inte håller den ren och fräsch så kan det komma fram. var väl dock mer när jag var yngre än nu.

vill du verkligen ge rengöring en chans så kan du gå till apoteket och fråga dem efter något mot acne, typ basiron, och kombinera med

http://www.paulaschoice-eu.com/

Cleanser
Toner
Exfo​​liant
Moisturizer​​
och lite solkräm under dagen för att skydda hyn när du har exfolianten på dig. ta med deras step-by-step vid betalninge.

ett billigare alternativ är

Cleanser
​​Blemish toner
Moisturizer​​

ett ännu billigare alternativ är att försöka hitta motsvarande på apoteket. paulas choice gör dock riktigt bra produkter. passa dig för att bara köpa någon random hudrengörare för de fungerar oftast inte särskilt bra och kan snarare förvärra allt om man har otur.

hoppas det hjälpte lite [smile]


   
SvaraCitera

stekspade:

Acnen har förstört mitt självförtroende/självkänsla och jag försöker undvika att träffa folk.

Varför, är ju dom som måste se på dig, inte tvärtom[confused]


   
SvaraCitera

var jag dum nu[sad]
Image


   
SvaraCitera

Skillnaden mellan acne och finnar är att acne är en inflamation av finnar. Clerasil fungerar mot finnar men inte mot hela symptomet acne. Jag skulle råda dig att söka upp en hudläkare som kan skriva ut kortison eller liknande. De flesta blir fria från acne på ett halvår - men medicinen har vissa bieffekter typ humörsvängningar, trötthet och ibland depression.


   
SvaraCitera