Aviseringar
Rensa alla

ACTA - Beslutet är förhoppningsvis i juni!


Ämnesstartare

Buddah:

IPRED var egentligen en ganska meningslös lag, för den tvingade företagen att lämna ut uppgifter om abonnemangsinnehavare. Men det finns inte någon lag som säger att man måste spara kunders uppgifter. Har företaget inte sparat några uppgifter (trafikuppgifter) så finns där inget att lämna ut [smile]

Ja, men nu när dessa nya lagar träder in... och så med den här farten de kommer in med så lär det vara meningslöst för operatörerna också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Barbienele:

men nu när dessa nya lagar träder in

Vilka lagar då? Finns då inga uppe för omröstning vad jag vet som innebär detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Vilka lagar då? Finns då inga uppe för omröstning vad jag vet som innebär detta.

Precis det är just de lagarna som är de man fruktar lagar som kommer utan att man har en demokratisk röstning ifall man tycker att lagen är bra.

Jag antar med ACTA osv det som kommer så kommer inte Bredbandsleveratörerna ha den friheten att kunna radera loggar osv längre. Det är iaf vad jag tror... Precis som du sa så är det helt onödigt med ipred då vissa leverantörer inte sparar loggar så då kommer det ju helt klart komma en ny lag som säger att man måste spara loggarna elr liknande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Barbienele:

Jag antar med ACTA

ACTA har ingenting alls med det att göra, har du ens läst om lagförslaget?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

ACTA har ingenting alls med det att göra, har du ens läst om lagförslaget?

Ja, jag uttryckte mig fel jag syfta på att hur vi trängs mer o mer till mindre anonymitet på nätet... Och att IPRED och ACTA går igenom är sådana som gör det svårare att vara Anonym ... till slut kommer inte ens Leverantörerna ha ett val att ta bort loggar. Annars skulle ACTA och IPRED vara helt meningslöst ifall de inte tillägger en lag som säger att internet leverantörer inte får radera loggar.


   
SvaraCitera