Aviseringar
Rensa alla

ADD/ADHD väntetid


Ämnesstartare

Beelzebub:

och ville att jag skulle testas när mina föräldrar och psykologen körde upp pappret i ansiktet på henne så börja hon grina och låste in sig på en toalett^^

Seriöst? [rolleyes]

Beelzebub:

Hon var allmänt jävlig mot mig förstörde 2 år av min skolgång [y]

Oroa dig inte över det. Svenska skolsystemet förstör 9 år av alla barns livgång och skolgång på samma gång.


   
SvaraCitera

sylar:

Hur länge fick ni vänta på tiden? Tar en väldans tid tydligen.

Ett par veckor. Men jag blev friskförklarad.

sylar:

Jag är lite nyfiken, för jag kom på ganska "tidigt" att jag hade dessa besvär på grund av en väldans massa fritidsforskning.

Låter som du letar för en ursäkt till varför du är lat och inte har några vänner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snweater:

Låter som du letar för en ursäkt till varför du är lat och inte har några vänner.

lolw0t? Vad fan vet du om mig?

Snweater:

Ett par veckor. Men jag blev friskförklarad.

Så du, som klagar på att folk med besvär är lat och bortförklarar sig, gick själv för undersökning trots att du inte hade det... Låter som det klassiska psykologiska exemplet på att man anklagar folk för att vara något man själv är.

edit:
Vem har sagt att jag inte har några vänner förresten. Troll.


   
SvaraCitera

sylar:

Seriöst? [rolleyes]

japp helt seriöst [badgrin]


   
SvaraCitera

sylar:

lolw0t? Vad fan vet du om mig?

Inte mycket mer än att du verkar vara en idiot med hypokondri.

sylar:

Så du, som klagar på att folk med besvär är lat och bortförklarar sig, gick själv för undersökning trots att du inte hade det...

Jag gjorde det på skolsysters begäran i lågstadiet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snweater:

Inte mycket mer än att du verkar vara en idiot med hypokondri.

Du verkar vara en imbecill lat idiot, så dina åsikter räknas inte.

Snweater:

Jag gjorde det på skolsysters begäran i lågstadiet.

Jag gör det på begäran av två läkare, en kurator och en psykolog. kthxbye, please enter your failscore.


   
SvaraCitera

sylar:

Du verkar vara en imbecill lat idiot, så dina åsikter räknas inte.

Nog för att din ordkunskap är usel* men hur kan jag vara både imbecill och idiot samtidigt? Det går inte riktigt ihop.

sylar:

Jag gör det på begäran av två läkare, en kurator och en psykolog.

Säker på det? Du kom ju på det genom din egen fritidsforskning. Se själv:

sylar:

Jag är lite nyfiken, för jag kom på ganska "tidigt" att jag hade dessa besvär på grund av en väldans massa fritidsforskning.

*Det räcker inte heller för att diagnostisera sig själv med ADD/ADHD förresten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snweater:

Säker på det? Du kom ju på det genom din egen fritidsforskning. Se själv:

Frågade dock om råd.

Snweater:

Nog för att din ordkunskap är usel* men hur kan jag vara både imbecill och idiot samtidigt? Det går inte riktigt ihop.

Hur kan man inte vara det? Låter som att du valde fel läge att ta till det klassiska patetiska försöket att förolämpa någon genom att klaga på grammatik, stavning eller liknande.

Snweater:

*Det räcker inte heller för att diagnostisera sig själv med ADD/ADHD förresten.

Oavsett vad du tycker så skulle jag uppskatta om du slutar använda min tråd till att vara oförskämd på grund av mina svårigheter. Du kan ju ge dig på någon rullstolsburen eller dement person på ett ålderdomshem istället. Det är nog mycket roligare ska du se.


   
SvaraCitera

sylar:

Hur kan man inte vara det? Låter som att du valde fel läge att ta till det klassiska patetiska försöket att förolämpa någon genom att klaga på grammatik, stavning eller liknande.

Du borde inte använda dig av ord du inte behärskar. Vare sig du tycker det är patetiskt av mig eller inte spelar ingen roll.

sylar:

Oavsett vad du tycker så skulle jag uppskatta om du slutar använda min tråd till att vara oförskämd på grund av mina svårigheter.

Jag gillar inte folk som helt enkelt skyller sitt livs misslyckande på något annat än sig själv och som dom inte hade någon kontroll över. Precis som du verkar göra.

sylar:

Frågade dock om råd.

Så du har alltså diagnostiserat dig själv efter svar du har fått från läkare. Låter ju nästan ännu mindre troligt att du faktiskt skulle ha rätt i din diagnos nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snweater:

Jag gillar inte folk som helt enkelt skyller sitt livs misslyckande på något annat än sig själv och som dom inte hade någon kontroll över. Precis som du verkar göra.

Vadå skyller sina livs misslyckanden? Har jag gjort det någonstans?
Jag är inte som ni svaga ungdomar som springer och skär er, tar antidepressiva, börjar böla eller går och tar livet av någon för minsta motgång.

Jag behöver piller för att klara av att gå klart skolan och kunna utveckla mig själv. Jag gillar däremot inte folk som dig som ska provocera folk helt utan anledning.

Klaga på drop-outsen som sitter hemma och inte gör ett skit och lever på våra skattepengar istället. De har ju inte ens svårigheter men skiter i allt ändå. Slår vad om att du är en av dem.

Snweater:

Så du har alltså diagnostiserat dig själv efter svar du har fått från läkare. Låter ju nästan ännu mindre troligt att du faktiskt skulle ha rätt i din diagnos nu.

Det betyder inte att jag inte har ADHD? Förresten så har jag alltid rätt.

Snweater:

Du borde inte använda dig av ord du inte behärskar. Vare sig du tycker det är patetiskt av mig eller inte spelar ingen roll.

Som sagt, du har inga argument. Det är du som bara ska ha något att klaga på.


   
SvaraCitera

sylar:

Vadå skyller sina livs misslyckanden? Har jag gjort det någonstans?

Det faktum att du har gjort en tråd det du skriver att du har "upptäckt" att du har ADD/ADHD tyder ju på att du vill upplysa om din "sjukdom" som om för att berätta att allt som gick snett inte var mitt fel utan sjukdomens.

sylar:

Jag är inte som ni svaga ungdomar som springer och skär er, tar antidepressiva, börjar böla eller går och tar livet av någon för minsta motgång.

sylar:

Klaga på drop-outsen som sitter hemma och inte gör ett skit och lever på våra skattepengar istället. De har ju inte ens svårigheter men skiter i allt ändå. Slår vad om att du är en av dem.

Jag är varken en svag ungdom eller en "drop-out".

sylar:

Jag behöver piller för att klara av att gå klart skolan och kunna utveckla mig själv.

Hur är det relevant? Och skyllde du inte i stycket ovanför på tonåringar som tar just piller för att klara av sin vardag.

sylar:

Jag gillar däremot inte folk som dig som ska provocera folk helt utan anledning.

Sanningen är anledning nog för mig.

sylar:

Det betyder inte att jag inte har ADHD? Förresten så har jag alltid rätt.

Med största sannolikhet ja. Att du alltid har rätt har jag redan felbevisat med tanke på din gissning om mitt liv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snweater:

Det faktum att du har gjort en tråd det du skriver att du har "upptäckt" att du har ADD/ADHD tyder ju på att du vill upplysa om din "sjukdom" som om för att berätta att allt som gick snett inte var mitt fel utan sjukdomens.

Haha nej du. Det är för att kolla vilka som fått sin tid snabbt. Jag tycker bara att det är konstigt att folk får sin undersökningstid så fort. Då påpekade jag att jag av en slump lyckades snubbla in på att det är ADHD/ADD vilket pekar mot att sannolikheten är ännu lägre att folk orkar vänta i flera år för något de inte tror att de har.

Snweater:

Hur är det relevant?

Du skrev ju att jag skyller mina "livs misslyckanden" på saker. Då måste jag ju påpeka att jag inte har misslyckats med något, utan strävar bara efter utveckling. Behöver medicin för att kunna fortsätta med det. Det är ytterst relevant.

Snweater:

Sanningen är anledning nog för mig.

Hur har du mage att komma in i någons tråd och vara stensäker på att de inte har besväret de upplever? Tror du att jag väntar i flera år på undersökning för skojs skull? Det är som att gå in i någons cancertråd och börjar provocera dessa personer och säga att de inte har cancer.

Snweater:

Med största sannolikhet ja. Att du alltid har rätt har jag redan felbevisat med tanke på din gissning om mitt liv.

Du började. Du skrev i din första pst en massa antaganden om mitt liv, så då gjorde jag också det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men herregud, vad håller ni på med?
Jag vet inte om jag någonsin har läst nåt så töntigt i hela mitt liv! Lägg av, båda två! Skulle inte det här handla om hur lång tid det tar att få en diagnos?
Hur fan kommer ni då in på att det skulle vara svagt att ta antidepressiva? eller att man inte har vänner för att man har adhd?
Shit! Lägg ner och fokusera på ämnet istället!


   
SvaraCitera

jag är mitt i en utredning just nu, sen ca 3-4 mån tillbaka.

från början sa min psykolog på bup att det kunde ta upp till 2år innan den blev slutförd. jag blev då skitförbannad och ordnade ett möte med en läkare, min psykolog, mina föräldrar samt en tant som har makten där på bup.
på mötet bestämdes det att jag skulle få gå före i utredningskön och få min utredning slutförd redan nu i sommar.
jag redan haft ett antal samtal och gjort en hel del tester och det tyder ganska klart åt adhd/add, men behöver tydligen ha ett par samtal till innan diagnosen kan fastställas. jag väntar..
v.28-29 ska den sista delen i utredningen bli klar.

jag tror man behöver ge de som håller i det hela en jävla spark i baken så de fattar att det är allvar. för har man en sjukdom som ad/hd så behöver man oftast få hjälp för den.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera