Aviseringar
Rensa alla

Addat flört på facebook. och nu...?


Ämnesstartare

Det här svaret finns säkert någonstans i det forum. Men just nu orkar jag inte rota fram något. Jag har en flört från skolan som jag under en lång tid spanat in. Jag har hans msn och har skrivit 3, 4 gånger där. Docka bara korta samtal, så jag har inte fått någon hint om hur han är.

Nu har det gått mer än en månad han var inne där och eftersom att det är sommarlov så ser jag honom inte alls lika ofta. Så...jag la till honom som vän på Facebook, han accepterade min förfrågan. (Jag vet inte om han fattar att det är jag, från msn). Nn när jag väl har gjort det...ska jag då skriva ett chattmeddelande? Gör jag det så känns det som att jag måste förklara mig varför jag stalkar honom? Hur kan en konversation se ut med en främling?

Vill bara ordna en träff så jag slipper tänka på det. Vill verkligen lära känna honom. Jag vet inte vad jag ska göra utan att det blir onaturligt. Seriöst och ärligt svar nu; VAD ska JAG göra?


   
Citera

"tjena, hur är läget? vad händer i sommar?"


   
SvaraCitera

Sluta tänk så mycket och kör bara


   
SvaraCitera

Var social och säg hej?


   
SvaraCitera

snacka på bara


   
SvaraCitera

"Erkänn" att du stalkar honom, han kommer säga något i stil med att det är lugnt och eventuellt dra ett skämt om det. Vips är isen bruten och ni har dessutom ett smärre internt skämt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ovie Vicious:

"tjena, hur är läget? vad händer i sommar?"

Kouki:

Var social och säg hej?

det har jag gjort. men jag vet inte... jag kommer aldrig vidare! blir typ "hej" och sedan "hur är läget?" eller "vad görs?"...sen tar det slut och det känns bara så planerat på ngt sätt ;o kanske bara min känsla


   
SvaraCitera

Tur att tjejer inte behöver ragga, ni är inte särskilt bra på det [crazy]


   
SvaraCitera

Tickstart:

Tur att tjejer inte behöver ragga, ni är inte särskilt bra på det [crazy]

Vad var det där för jäkla fördomar? [crazy]

headswithroll:

kanske bara min känsla

japp :p

Fråga vad han ska göra i sommar, om de t.ex. ska åka utomlands och snorkla så kan man spinna vidare på det med "åh, är du bra på det? gjort det tidigare? vilket är det bästa stället du snorklat på? osv..."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

känner mig dryg


   
SvaraCitera

Kouki:

"åh, är du bra på det? gjort det tidigare? vilket är det bästa stället du snorklat på? osv..."

Uäck.


   
SvaraCitera

Nachac:

Uäck.

sluta vara så negativ sötnos 🙂 Det är en glad dag^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

"Erkänn" att du stalkar honom, han kommer säga något i stil med att det är lugnt och eventuellt dra ett skämt om det. Vips är isen bruten och ni har dessutom ett smärre internt skämt.

Det har jag också tänkt på. Typ.. "förlåt om jag stalkar dig, men....". undra om det fungerar :s tänk om det bara blir drygt...


   
SvaraCitera

Kouki:

Vad var det där för jäkla fördomar? [crazy]

Charmig du är [blush] blev motbevisad [sad]


   
SvaraCitera

Kouki:

sluta vara så negativ sötnos 🙂 Det är en glad dag^^

Verkade så lamt bara. Klassiskt fall av "prata för pratandets skull". Vad kommer sedan? "Vad är din favoritsnorklingsställning?"


   
SvaraCitera