Aviseringar
Rensa alla

addon 5.1- någon som provat?


Ämnesstartare

Hej!
Jag tänkte köpa ett addon 5.1 ljudsystem, men har inte provat det själv. Tänkte höra om nån av er har provat? Jag har bara läst lite att det ska vara bra ljud och så:D
Länk finns här!
http://www.netonnet.se/art/dator/dataljud_och_webcam/datorhogtalare/surroundhogt...

[party]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

eller nån som är teknik kunnig kanske kan läsa på beskrivningen om det ser bra ut:D


   
SvaraCitera
Tyrael

helt klart trevligt om du kollar på mycket film i ett "vardagsrum"-stort rum


   
SvaraCitera
Exner

Vad tänkte du koppla det till?


   
SvaraCitera

Antar i din budget så blir det väl bra, men finns förstås mycket bättre saker.


   
SvaraCitera

Hur mycket pengar har du att använda?


   
SvaraCitera

Kör mina laptophögtalare [cool]

Eller riktig ljudanläggning. Synd att använda vanliga datahögtalare för film och musik, det blir inte alls lika bra som riktiga högtalare med förstärkare and whatnot


   
SvaraCitera

Slumptard:

Eller riktig ljudanläggning. Synd att använda vanliga datahögtalare för film och musik, det blir inte alls lika bra som riktiga högtalare med förstärkare and whatnot

helt meningslöst i den prisklassen, om man inte ska handla begagnat.


   
SvaraCitera

Leijonsparf:

om man inte ska handla begagnat.

Även det blir svårt.


   
SvaraCitera

Leijonsparf:

helt meningslöst i den prisklassen, om man inte ska handla begagnat.

Läste inget om att han ville ha inom en speciell prisklass. Men ja, de kostar skjortan. ett par skjortor till och med.


   
SvaraCitera

stereo är det enda rätta


   
SvaraCitera

Slumptard:

Läste inget om att han ville ha inom en speciell prisklass. Men ja, de kostar skjortan. ett par skjortor till och med.

ett stereoslutsteg och ett par vettiga högtalare behöver inte kosta mycket mer än en tusenlapp, om man handlar begagnat. letar man runt en del kan man komma en bra bit under det, om man har lite tur. om man däremot vill ha 5.1 så blir det en annan sak. ska man köpa nytt i en lägre prisklass så är det vettigare att köpa aktiva, i synnerhet om man ska köra surround, vad man sen borde köpa för något beror helt på användningsområde. är det för stationärt bruk i lite högre prisklass (i alla fall några tusenlappar) så tycker jag att man kan kolla på aktiva studiomonitorer i den lägre änden av skalan, problemet med dem är bara att de har en väldigt snäv sweet spot jämfört med hifi-grejer. det är ett problem om man bara vill fylla upp ett rum med ljud. men annars kan de vara väldigt prisvärda.


   
SvaraCitera