Aviseringar
Rensa alla

ADHD, Asperger och Damp.


Ämnesstartare

Hoppas denna tråden kan ge lite mera förståelse för folk med ADHD, Asperger och Damp.

Känns som att det finns ganska lite om detta på forumet, jag är stolt över vad jag är så därför delar jag med mig.

Detta inlägg är när jag först började hantera diagnosen:

http://ungdomar.se/blogg.php?user_id=68540&blogg_id=139101

Lite manual på min vardag.

http://ungdomar.se/blogg.php?user_id=68540&blogg_id=144512

Beskriver mig som person, ur läkarnas synvinkel och hur man sätter en diagnos.

http://ungdomar.se/blogg.php?user_id=68540&blogg_id=144687


   
Citera
Åtta

Thundercracker:

Ja. (Du röstade på detta alternativ)

Asperger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Asperger.

Intressant, hur ser den personens liv ut? Några speciella egenheter? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Thundercracker:

Ja. (Du röstade på detta alternativ)

Asperger här med..


   
SvaraCitera

Thundercracker:

Ja. (Du röstade på detta alternativ)

Asperger.
Han gick i min klass för länge, längesedan, han var mobbad och översexuell.. tragiskt, mycket tragiskt.
Jävligt skoj typ dock, han drog in 3 tjejer på toan och klädde av sig naken, han brukade ha stånd på lektionerna, han brukade kommentera folks lökar, han blev förbannad om man sjung på låten "Sexbomb", han fick stryk av läraren efter att han hade slagit henne, han var en riktigt hyvens snubbe han 🙂


   
SvaraCitera
Åtta

Thundercracker:

Intressant, hur ser den personens liv ut? Några speciella egenheter? [smile]

Jag känner faktiskt två personer som jag vet har asperger. Den ena hade svårt för förändringar och att komma ihåg att göra vardagliga saker som typ att äta, borsta tänderna och sånt, förutsatt att hon inte hade någon som sade åt henne att göra det. Dock hjälpte det att ha ett strukturerat schema och en rutin att följa. Hon hade även social fobi, med allt vad det innebär.

Den andra personen jag känner har jag inte märkt av så många egenheter med egentligen. Visst, allmänt är han lite egen, men jag tycker att han fungerar alldeles utmärkt i vardagen.

Men det är bara den bild jag fått av dem båda. Den behöver ju inte nödvändigtvis stämma överens med verkligheten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inlägg utelämnat pga. retardation.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Men det är bara den bild jag fått av dem båda. Den behöver ju inte nödvändigtvis stämma överens med verkligheten.

Så som mina problem är så märker inte människor omkring av mina problem alls, jag upplever att folk inte tror att jag är olik dem. Kan dock vara för jag studerat socialt spel, sociala regler, och socialmanipulering.
För att kunna passa in bättre, men det är bara för att jag inte lider av socialfobi, utan jag saknar typ vissa saker som att bry sig om vad folk tycker.

Sen att jag har mycket rutiner för hur saker ska utföras är en annan sak. Men det märks inte så ofta ut till folket. [smile]


   
SvaraCitera

Vet inte hur många neuropsykiatriska störningar jag har. Däremot är jag ganska säker på att jag har ADD/ADHD.

Intressant läsning det där.


   
SvaraCitera

Thundercracker:

Ja, jag har någon själv. [Vilken?] (Du röstade på detta alternativ)

Asperger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Thundercracker:

Ja. (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

Vet inte hur många neuropsykiatriska störningar jag har. Däremot är jag ganska säker på att jag har ADD/ADHD.

Intressant läsning det där.

Tackar, du kan ju kolla in kriterier som jag lägger upp om någon timme eller så. Brukar kunna ge lite fingervisningar iaf.

Insert name here:

Asperger.

Intressant, vet inte om du läst något från mig? Men om du har gjort det känner du igen dig på något sätt? För min Asperger är ganska unik vad jag förstår, för jag är väldigt socialt begåvad. Har ingen socialfobi direkt. [rolleyes]


   
SvaraCitera

Thundercracker:

Ja, jag har någon själv. [Vilken?] (Du röstade på detta alternativ)

Asperger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Thundercracker:

Ja. (Du röstade på detta alternativ)

adhd och asperger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Thundercracker:

Nej. (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera