Aviseringar
Rensa alla

ADHD medicin med alkohol


Ämnesstartare

Tjänare. Ska precis börja med Concerta, eller Metamina eller vad fan det heter, alla är ju rätt lika. Och nu lyder frågan såhär: Hur funkar det tillsammans med alkohol? Kan man dricka alkohol även fast man tagit tabletterna samma kväll? Eller kan man skita i medicinen den dagen man tänker dricka? Någon som vet? Behöver svar fort som fan. Tack.


   
Citera

www.google.se [wink]


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror fan det är Stratera jag ska börja med.. MY BAD! låter som jag har noll koll. Har mycket i huvudet nu. [sad]


   
SvaraCitera

äängel:

skita i medicinen den dagen man tänker dricka?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tar 54mg Concerta/dag för ADD, och enligt mina efterforskningar så ökar alkoholen halten av metylfenidat och relaterade metaboliter med 40% i blodet. Jag drack en flaska rött och några vodkashots - bang, ritalinzombie. Fick anstränga mig för att se normal ut, men vakten (en bra och sansad människa f.öv.) sneglade lite på mig. Inte behagligt. Jag kan dricka några glas vin till maten utan problem, dock.

Å andra sidan har jag asperger/kraftiga aspergerdrag, en människa med ett annat psyke skulle nog reagera annorlunda - en känsloorienterad extrovert tjej som jag känner med riktig hyperaktiv ADHD fick tydligen ospecifierade "jätteproblem" när hon drack på medicinen. Andra verkar inte ha några problem alls. Det ska i vilket fall inte vara hälsovådligt i sig självt*, så om du envisas, drick långsamt och i slutet sällskap?

* Dör du knall och fall så är det naturligtvis inte mitt fel; jag är fullständigt okvalificerad att sleva ut medicinsk rådgivning, etc...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

www.google.se [wink]

Hittade dock inget riktigt bra svar ..


   
SvaraCitera

hoppas due s.k. svensk


   
SvaraCitera

Knarkarna tar ju tjack och dricker hela tiden. Lär väl knappast vara jättefarligt.


   
SvaraCitera

Min kompis gav mig några av hans adhdpiller som jag käkade innan fyllan. Det blev lite hyper bara tiep


   
SvaraCitera

Varför frågar man inte sin läkare om sådana här saker?? Sjukt korkat att inte passa på när man sitter där med någon som kan mediciner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ungefär 98% av alla mina vänner har AD/HD
och tar medicin och dricker alkohol samma dag.

en nära vän har även svalt ner AD/HD
medicinen med alkohol på fyllan och inte dött.
testa dock inte. hon kan ju ha haft extremt tur bara.

men jag kan lägga till att jag inte märker någon skillnad
på dems beteende då dem inte tagit medicin
och har tagit medicin. så det är bara o skita i medicinen
då du ska dricka om du är orolig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

uhuuuuuu:

så det är bara o skita i medicinen
då du ska dricka om du är orolig.

den dagen jag ska dricka menar du? jag har ju hört att medicinen är kvar i kroppen några dagar efter man har tagit liksom, men det kanske räcker med om jag inte tar den samma dag bara? för att vara säker


   
SvaraCitera

Du kanske inte ska skölja ner medicinen med alkohol...
Annars är det nog ingen fara. Men vad vet väll jag. Jag är ingen läkare [ops]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

äängel:

den dagen jag ska dricka menar du? jag har ju hört att medicinen är kvar i kroppen några dagar efter man har tagit liksom, men det kanske räcker med om jag inte tar den samma dag bara? för att vara säker

bara du inte tar samma dag.
om det är kvar i kroppen spelar ingen roll.


   
SvaraCitera