Aviseringar
Rensa alla

Adrian Lux låt - Hjälp


Ämnesstartare

Hejsan!

Satt igår och söp med några polare. Givetvis lyssnar de på House osv som är populärt just nu. Rätt var det var så kom det en låt som jag kände igen, eller ja, jag kände igen bakgrundsmusiken. 

Så vilken låt är originallåten i själva bakgrunden?

Tack! 


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Det är nog ingen sampling utan hans egen kreation, även om den kanske kan vara lik något annat. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:
Det är nog ingen sampling utan hans egen kreation, även om den kanske kan vara lik något annat. 

Måste vara fruktansvärt lik isf! Ska försöka leta... Vet att jag hört den "melodin" är hemma på min stereo 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:
Det är nog ingen sampling utan hans egen kreation, även om den kanske kan vara lik något annat. 

Hitta skiten! Visste att jag hörde denna låt när man var 10-12år och stolla runt på barndisco 😉
Lyssna lite, det måste väl vara copy av Adrian? Förutsatt att Scooter inte snott av någon annan 😉
Börjar vid 1min


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Armagedda: Lyssna lite, det måste väl vara copy av Adrian? Förutsatt att Scooter inte snott av någon annan 😉

Väldigt likt får jag hålla med om! Kan vara att Adrian omedvetet kopierat, det händer ju. Brukar oftast stå när det är en sampling. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Väldigt likt får jag hålla med om! Kan vara att Adrian omedvetet kopierat, det händer ju. Brukar oftast stå när det är en sampling. 

Jag ringer och stämmer honom på cash 😉
Kan ju vara omedvetet också, men fruktansvärt likt enligt mig. Lite för likt 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Armagedda: Jag ringer och stämmer honom på cash 😉
Kan ju vara omedvetet också, men fruktansvärt likt enligt mig. Lite för likt 😉

Ett av de mer kända exemplena är ju Coldplays låt Viva La Vida som högst troligen är ett plagiat på Joe Satrianis låt If I Could Fly. Lyssna och jämför. Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Ett av de mer kända exemplena är ju Coldplays låt Viva La Vida som högst troligen är ett plagiat på Joe Satrianis låt If I Could Fly. Lyssna och jämför. Glad

Haha löjligt 😉 Måste vara en riktigt copy!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Armagedda: Haha löjligt 😉 Måste vara en riktigt copy!

Det skulle gå upp i domstol, men Coldplay och Joe Satriani kom överens utanför. Skulle tro att Joe fick ett par miljoner.  Glad


   
SvaraCitera