Aviseringar
Rensa alla

äckellägenhet


Ämnesstartare

flyttade in i en lägenhet efter ett yngre par som hade hund. Nu när jag bott här ca 1 dygn så upptäcker jag: mängder goldenretrieverhår, hunddregel på brevinkastet, damm och skit i köksskåp, orengjord ugn, skitiga handtag i köket, bruna halvgenomskinliga fläckar av gud-vet-vad på väggarna i duschen och på golvet i badrummet. Balkongen har en godartad alg- och mossoling på sig. Parketten är totalförstörd också men den är jag garanterad ska bytas ut.

Kan jag ringa hyresvärden och gnälla på hur äcklig lägenhet han hyrt ut åt mig? Jag skulle ju gärna... äckla ner själv helt från början.. [sad]


   
Citera
Ämnesstartare

ring, du förlorar inget på att försöka, annars är det bara att bita i det sura äppl1 och städa själv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

Kan jag ringa hyresvärden och gnälla på hur äcklig lägenhet han hyrt ut åt mig?

Ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu fick jag ingen matlust. [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

Kan jag ringa hyresvärden och gnälla på hur äcklig lägenhet han hyrt ut åt mig?

I regel har man ett-två dygn på sig att göra en anmälan om brist i flyttstädningen. Så ja, ring hyresvärden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klaga, det har du rätt att göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kontakta bovärden i första hand. Hota med hyresgästföreningen vid ett otrevligt bemötande. Kontakta hyresgästföreningen om inget händer.

Och btw, flytta aldrig in i botkyrkabyggens lägenheter. De bryr sig inte om flyttstädning. Vår lägenhet var skitig när vi flytta in. Fick ingen hjälp av hyresvärden eller bovärden men vi orkade inte tjaffsa eftersom vi redan passerat inflyttningsdatumet med en vecka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

redan passerat inflyttningsdatumet med en vecka.

ja alltså, fick nyckeln 1/9, men märkte inte av köket och badrummet förrän det användes. Känns ju bra att ringa och klaga och i samma veva säga "nej, tyvärr, jag hinner inte gå på ert infomöte för gymnasieelever. sry."


   
SvaraCitera