Aviseringar
Rensa alla

Äcklad och ångest?


Ämnesstartare

Nu är det såhär att jag blir äcklad och får ångest varje gång jag har haft sex med nån.. spelar ingen roll om jag gillat personen eller inte, men efteråt får jag bara världens ångest och känner mig bara allmänt ensam. Varför?[confused]
Det började efter att jag och mitt ex gjorde slut och det var ändå 1 ½ år sen ungefär.. så varför kan jag inte njuta ordentligt, inte bara under själva sexet utan även efteråt? [sad]


   
Citera

du saknar ditt ex


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

du saknar ditt ex

mjo kanske ibland.. men jag tänker inte på honom i sånna sammanhang, alltså tänker inte på honom just när jag känner sådär.


   
SvaraCitera

nless:

men efteråt får jag bara världens ångest och känner mig bara allmänt ensam.

Jag har samma problem.. Får ångest av att komma av en del saker och eller att bara vara omtyckt ibland O.O..
Jag tror det handlar om att jag inte är trygg med min livssituation och mig själv.. Osäkerhet typ.. Kanske är så för dig också?
Jag saknar också mitt ex.. Men är tveksam om det är därför ;s
Tror inte det är för att du saknar honom då du skrivit "spelar ingen roll om jag gillat personen eller inte"..
Har hört från många att de får ångest efter sex.. De känner sig äckliga.. Kan ha med skuldkänslor att göra.. Kan ha med mkt att göra.. Detta måste jag diskutera innan jag kan ge dig ett konkret svar D:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

Jag tror det handlar om att jag inte är trygg med min livssituation och mig själv.. Osäkerhet typ.. Kanske är så för dig också?

Mm det kan ju ha med det att göra.. usch det är en riktig jobbig känsla iallafall. :/ Men det kan ju kanske ha varit att jag inte haft känslor eller kanske inte vart så attraherad av personen och sådär, så som jag kände för mitt ex och att det inte är samma trygghet.. jag vet inte, haha vad irriterande att jag typ svarar på min egen fråga.
Men men, skönt att veta att nån känner likadant 😛


   
SvaraCitera

nless:

Men det kan ju kanske ha varit att jag inte haft känslor eller kanske inte vart så attraherad av personen och sådär, så som jag kände för mitt ex och att det inte är samma trygghet..

Du sa ju att det inte spelar ngn roll ;o?

nless:

jag vet inte, haha vad irriterande att jag typ svarar på min egen fråga.

Du låter som mig.. :p Fett läskigt hahah.

nless:

Men men, skönt att veta att nån känner likadant 😛

Yes[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

Du sa ju att det inte spelar ngn roll ;o?

Asså jag menar, även om jag gillar personen jag har sex med så kanske det inte är samma trygghet som jag hade med mitt ex, så jag kanske blir äcklad av andra bara för det :p för jag känner mig osäker och ja.. osäker med mig själv som du sa,
jag är lite trött så det blir rörigt nu haha 😀


   
SvaraCitera

nless:

så jag kanske blir äcklad av andra bara för det :p för jag känner mig osäker och ja.. osäker med mig själv som du sa,
jag är lite trött så det blir rörigt nu haha 😀

Kan vara så.. Men.. Ja, så kan det vara 😮
Jag tror det skulle bli rörigt även om du inte var trött, du påminner om mig själv.. Iaf den jag är över internet[cute]
Stjärntecken?!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

du påminner om mig själv

Haha detsamma 😀 och så frågar du om stjärntecken, jag är galen i sånt där, frågar jämt vad folk är för nåt ;o läskigt!

Jag är fisk, du? [cute]


   
SvaraCitera

nless:

och så frågar du om stjärntecken, jag är galen i sånt där, frågar jämt vad folk är för nåt ;o läskigt!

HAHA, fett läskigt.. Jag har avrt intresserad av astrologi sen jag var 8[cute] har alla 12 böckerna![bigsmile]

nless:

Jag är fisk, du?

Oh, hade gissat på vågen eftersom att jag själv är född i det tecknet[crazy]


   
SvaraCitera

kristendomens fel


   
SvaraCitera

nless:

mjo kanske ibland.. men jag tänker inte på honom i sånna sammanhang, alltså tänker inte på honom just när jag känner sådär.

undermedvetet så känner du det kanske som om du är otrogen mot honom, fick ni ett bra avslut?


   
SvaraCitera

det är härligt vad känslor kan göra med en.


   
SvaraCitera
aimb
 aimb

Jag känner så ibland men det beror på vad jag känner för personen och vad han känner för mig.

Jag känner mig äcklad om det bara handlar om sex och inget mer. Då känner jag mig inte riktigt som en person och jag tycker inte om att behandla partnern som bara en sexleksak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låter som att du skulle behöva gå i (KBT) Kognitiv beteendeterapi, för att allt eftersom jobba bort dom här känslorna, det är ett vanligt probelm som många människor drabbas av. Svårt att lösa på egen hand.


   
SvaraCitera