Aviseringar
Rensa alla

Äcklig fråga om bajs.


Ämnesstartare

I have a problem.. ett seriöst sådant tror jag, att jag frågar här inne beror mestadelas på att det e så jävla äckligt att förklara att jag ej vill ringa vårdcentralen i första hand.

-Ofta/ibland när bajset är påväg ner i tarmen påväg mot "utgången" för att viljas skita ut... då så kan jag känna ett någorlunda starkt illamående i nåra sekunder, efter nåra sekunder är illamåendet över, och jag känner att jag e skitnödig.

-Nu på de senaste dagarna har jag även i samband med detta illamående fått en slags kramp i de nedre regionerna i nåra sekunder, innan jag känner mej skitnödig. Nu har jag iofs mens, och dessa kramper började då mensen kom igång, dvs att mensvärken + kramp + illamående samtidigt... dock i sekundrar.

NÅN som vet nånting om sånt här??


   
Citera
Ämnesstartare

Infekterade tarmfickor/

Allmänt

En tarmficka är en liten utbuktning på tarmslemhinnan, oftast i nedre delen av tjocktarmen. Det är vanligt med tarmfickor och i de flesta fall ger de inga besvär, men om de blir infekterade gör det ont i magen och man kan till exempel må illa eller få feber. Infektioner är antagligen vanligare om man har flera tarmfickor och när man är äldre.

Symtom

Om man får en infektion i en tarmficka kan man

* få ont i nedre delen av magen, ofta på vänster sida
* få feber
* må illa
* kräkas.

Man kan också bli trög, lös eller känna sig uppblåst i magen.

Behandling

Tarmfickor behöver oftast inte behandlas. Om de blir infekterade kan man behöva antibiotika och ibland, men det är ovanligt, kan man behöva opereras.


   
SvaraCitera

aids.


   
SvaraCitera

Låter, precis som tidigare nämnts, som att det rör sig om tarmfickor som inflammerats. Ibland kan det fastna rester där som inte tar sig ut. Ät fibrer så det sätter fart på tarmen lite bättre, ett utomordentligt vidrig fibertillskott finns på Apoteket och heter Visiblin eller liknande. Detta kan man blanda ut i t ex filmjölk, och förhoppningsvis borde det köra igång tarmen din ordentligt och klämma ut det som kanske fortfarande ligger och lurar i tarmfickorna.


   
SvaraCitera

UnclePadda:

Ät fibrer

Och drick mycket! Om du ska börja äta mer fibrer MÅSTE du dricka mer vatten också. Annars kan problemet istället förvärras.


   
SvaraCitera

Gå till en läkare och fråga på en gång, så du inte råkar göra något värre med tips från random tonåringar på internet... :/ (även fast förslagen verkar helt vettiga osv, så kanske det inte alls är det problemet du har)


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera